Förstör kromade bokstäver lacken?

mussly
27 augusti 2007 · 187 Inlägg

Jag har köpt små kromade bokstäver jag hade tänkt att sätta bak på bilen, på lacken.
Är det någon som vet hur detta kan påverka lacken genom tiden. Jag har svart lack, är risken stor att ex, lacken bleks överallt förutom där bokstäverna sitter, eller kan det bli märken efter bokstäverna?
De sätts fast med något slaggs klistermärkesliknande.

Någon som har erfarenheter av detta?

(Bokstäverna planeras att sitta fast i ungefär 1 år)

Det är inte farten som dödar, utan sättet man stannar på!
Mitsubishi Pajero Wagon "Dragbilen" (2002)
alexus65
27 augusti 2007 · 152 Inlägg

mussly skrev:
Jag har köpt små kromade bokstäver jag hade tänkt att sätta bak på bilen, på lacken.
Är det någon som vet hur detta kan påverka lacken genom tiden. Jag har svart lack, är risken stor att ex, lacken bleks överallt förutom där bokstäverna sitter, eller kan det bli märken efter bokstäverna?
De sätts fast med något slaggs klistermärkesliknande.

Någon som har erfarenheter av detta?

(Bokstäverna planeras att sitta fast i ungefär 1 år)

Det sitter ju dekaler original, dock kanske på flera års tid kanske man ser skillnad på om man tar bort det sen igen. Jag har själv haft dekaler på lacken och sedan tagit bort dom men har inte märkt att det har blekts eller liknande.

Insane Base
Mazda 323 (1989)
twin_cam Smålänning
27 augusti 2007 · 7 877 Inlägg

Dom klistermärkerna brukar inte lämna rester. Sköter du bilen och vaxar och allt vad det heter så är det ingen risk att den bleks.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
mussly
27 augusti 2007 · 187 Inlägg

Okej, låter bra. Ja, jag har tagit bort orginaldekalerna och tänkte placera de nya på samma ställe. Om det skulle bli märken så kan man i värsta fall bara sätta i de gamla kanske, så synns det inte så mycket.

Det är inte farten som dödar, utan sättet man stannar på!
Mitsubishi Pajero Wagon "Dragbilen" (2002)
mussly
27 augusti 2007 · 187 Inlägg

BTW,

tips innan montering?
Tvätta noga? nått spec medel man kan tvätta med för extra fäste?

Det är inte farten som dödar, utan sättet man stannar på!
Mitsubishi Pajero Wagon "Dragbilen" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang