Dumpventil till Nissan 200sx S13

KarutchiRacing
29 november 2006 · 8 Inlägg

Tja Alla.

Det är så att jag testade en öppen dumventil på min nissan 200. men när jag gasade på så ströp den bilen när turbon började ladda, jag har ingen aning om varför. Är det för man har fel dumpventil eller har jag monterat den fel? jag bytte bara ut orginal dumpen och ersatte den med den nya så att säga (vet inte om det säger er så mycket).

Sen har jag en fråga till. Det snurrar en produkt på många sylingsidor om en "mekanism" som gör att man kan ställa laddtrycket innefrån kupen en liten sak med en ratt på oftas röda eller blåa på bilden, tänkte bara kolla om någon har erfarenhet av dessa saker? någon som kan säga att det funkar eller inte, jag är ju dock lite skeptisk till det eftersom att smörjning och allting måste väll ställas om, om du ska ställa upp turbo trycket eller är jag helt ute och cyklar (är som kanske märkes rätt ny på turbo bilar, plåtslagare som man är).


Är tacksam för alla svar som ges.

Tack på förhand // Alex

joel_h Väghyvel
29 november 2006 · 252 Inlägg

antar att det är pysventilen (boostcontroller) dom brukar oftast funka riktigt bra när jag satte en sån på min bil fick den mycket finare o jämnare ladd..  vad menar du att du ska ändra för smörjning det fattar jag inte ens vad du menar?

KarutchiRacing
30 november 2006 · 8 Inlägg

Okey, då kanske det är bra att investera i en pysventil.. Ja jag tänkte på att en turbo smörjs väll konstant när motorn är igång, för om turbon går för hårt och inte får tillräkligt med smörjninig så måste man väll bränna flänsarna eller har jag helt fel?

Berry Audi/Wv mek
30 november 2006 · 148 Inlägg

KarutchiRacing skrev:
Okey, då kanske det är bra att investera i en pysventil.. Ja jag tänkte på att en turbo smörjs väll konstant när motorn är igång, för om turbon går för hårt och inte får tillräkligt med smörjninig så måste man väll bränna flänsarna eller har jag helt fel?

smörjningen som turbon får tror jag inte att du kan ställa, däremot så är det bra att låta turbon lunga ner sig en stund på tomgång innan du stänkger av bilen efter hård körning! (finns automatiska system att köpa för detta om du är lat!) en pysventil kan nog vara en smart investering, dels "for the fuc**g fun of it" och dels för att du får ett jämnare laddtryck!

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!
Berry Audi/Wv mek
30 november 2006 · 148 Inlägg

juste, för att försöka svara på din andra fråga, är du säker på att du har monterat dumpen rätt?? hur sitter vacuumslangen?

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!
KarutchiRacing
1 december 2006 · 8 Inlägg

Nej smörjningen kanske inte kan fixas. men jo jag vet att turbon måste kylas ner, men oftas räcker det med att fickparkera om man bara kört normal hårt det vill säga. men men iallafall så är du inne på samma spår som mig att det är fel vakumslang som jag har tagit, jag är inte säker med jag tror att den kommer från insprutningen under där någonstans. men men får köpa en och testa lite varijanter nu under vintern, det är ingen som kan tipsa om en vakumslang som man kan ta. finns väll en del som sat in dump i en 200?


Tack för all hjälp

jackpack3
30 augusti 2007 · 71 Inlägg

Eftersom du har en öppen dump på en bil med LMM så får den förmodligen för lite luft. Prova istället med en återcirkulerande.

Wanegardh Asgammal medlem.
31 augusti 2007 · 2 246 Inlägg

jag har öppen på min..inga problem alls

Wanegardh Asgammal medlem.
31 augusti 2007 · 2 246 Inlägg

kör inte du en s13?
den har  ingen original-dump..vad har du monterat bort?
gå in på www.200sx.nu och sök i forumet..där hittar du allt du behöver veta

Senast redigerat av maximus (31 augusti 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang