lackskillnad? Råd

_KriZze
1 september 2007 · 284 Inlägg

Jag har tagit av mina lister och lackat två delar av dom, den ena delen hann jag slänga på klarlack på innan jag var tvungen att dra.

När jag kom dit idag så tog jag ut båda bitarna och matchade med bilen, den delen som inte fått klar lack hade typ "perfekt match" med bilen. Medan den andra blivit lite för röd.

Jag blev lite fundersam, för när jag kommer lämna in bilen på upputsning så kommer den bli blankare, så frågan är ska jag lägga klarlack på alla eller ska jag inte lägga klarlack ?

Försökte knäppa bilder så ni kunde få se skillnaden men de ville inte visa sig rättvist på korten.

(Jag har den rätta lacken, bilens färg asså)

/K

RS Power is the shit
NeOx Saab 9-3 bioPOWER
1 september 2007 · 463 Inlägg

Du bör ju garanterat lägga klarlack på listerna. dom är ju där som skydd och med klarlack gör det inget om dom får en liten smäll från kanske en annan bildörr vid en parkering, men däremot om du inte har klarlack på finns ju risken att färgen kanske lossnar. Klarlacken skydar ju även mot regn och rusk, och framförallt när du tvättar bilen... det jag vill säga är att klarlack är ett bra sätt att skydda det man lackat.

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
mstoltz Lackerare
1 september 2007 · 159 Inlägg

Var det vattenbaserat eller lösningsmedelsbaserat lack?

BESÖK LACKFORUM PÅ: http://lackering.forum24.se/
_KriZze
1 september 2007 · 284 Inlägg

NeOx skrev:
Du bör ju garanterat lägga klarlack på listerna. dom är ju där som skydd och med klarlack gör det inget om dom får en liten smäll från kanske en annan bildörr vid en parkering, men däremot om du inte har klarlack på finns ju risken att färgen kanske lossnar. Klarlacken skydar ju även mot regn och rusk, och framförallt när du tvättar bilen... det jag vill säga är att klarlack är ett bra sätt att skydda det man lackat.

Jo det är sant får nog bli klar lack sen hoppas det blir bra är jag polera upp hela bilen och vaxar den smile

"Var det vattenbaserat eller lösningsmedelsbaserat lack?"

Det vet jag inte får kolla efter, fick den iaf blandad av lackerare.

RS Power is the shit
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang