Glapp styrväxel Bmw E36 328

bmwpawer
30 augusti 2007 · 8 Inlägg

Är det nån som vet hur styrväxeln ser ut på insidan vad/vilken typ av bussning det är på kolvstången. min glappar på vänster sidan och funderar på byta bussning själv.
undrar om nån vet vars det finns att få tag i bussningar...

Tacksam för svar.

Om det är nån som har en styrväxel liggandes för en billig peng så skriv i tråden.
passar visst mellan alla E36 modeller.

BMW 325ix (1988)
BMW 328i (1997)
BMW 330xd (2003)
bmwpawer
2 september 2007 · 8 Inlägg

Ingen som har haft problem med styrväxeln på en BMW E36. Fick reda på att det var lika stryrväxel på samtliga E36 ocj några Z3or. Är det nån som får problem så köp då ingen utbytes för 8-9000:- som Laitis och Meca ska ha för en. jag plockade isär min och renoverade den. bytte tätingar och O-ringar.

Men problemet med min var inte att den läckte utan att styr/cyl kolven var glapp på vänster sida. när jag hissade bilen bara på den sidan lossade däcket och drog av styrväxel dammasken. då när jag svängde skivan fram och åter så glappade styr kolven förhållandevis till cyl.röret. den var bara en justering med 17mm lednyckel så man tryckte glidklotsen närmare styrdrevet.

Min är fixad nu och den känns om ny i styrningen inget glapp eller slag i ratten.

BMW 328i (1997)
BMW 330xd (2003)
BMW 325ix (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang