4 kanals silver steg + 2*1000W 12" basar ( kast ljud )

Skogsby Bröderna bus
4 september 2007 · 118 Inlägg

vad gör man åt en 940 för att få in basen i cupén ?

har trasla hela dagen får inte till det..

har provat med rockford p1 basar går inge vidare heller.. zarzy eller något har prova det med ... men då höll innertaket på att flyga dän.

kom med tipps och idéer hur har nu gjort med era volvos ?

740 / 240 är inga problem att sätta i ljud i.. men 940 / 850 ?

mvh / skogsby

Nissan 200sx s14 "J-spec Driftstars" (1995)
Nissan 200sx S13 "Rb25det Daily" (1989)
Mankan1978 Son Of Murphy
4 september 2007 · 782 Inlägg

Skogsby skrev:
vad gör man åt en 940 för att få in basen i cupén ?

har trasla hela dagen får inte till det..

har provat med rockford p1 basar går inge vidare heller.. zarzy eller något har prova det med ... men då höll innertaket på att flyga dän.

kom med tipps och idéer hur har nu gjort med era volvos ?

740 / 240 är inga problem att sätta i ljud i.. men 940 / 850 ?

mvh / skogsby

Slutsteget ger för lite i förhållande till basarna, är jag rädd.
GAS stegen ger kanske 100w RMS men det är då ett absolut max, också. hmm Bryggar du så ger inte steget 2*200 som kanske lätt huvudräkning säger, utan det kanske ger på sin höjd 2*150w RMS, och har du då två stycken Basar på 1000w MAX så kanske det är 450w RMS styck, och då räcker inte 150w långt...
Vet inte, jag kan ju ha fel, men vet av egen erfarenhet att BRL´s enga märke GAS (Great American Sound) är ingen höjdare.
Jag själv sköt en MDS 10" med det steget, men det var säkerligen för att det skickade fel signaler. (är ingen ljud-tekniker så jag vet inte alls)
Kan ta som exempel:
Försökte driva en låda med dubbla Mutant 10" på 800w MAX styck, och 400w RMS, med just det steg du pratar om GAS Silver 4*100w RMS- steget, och det lät förjävligt.
Provade då istället med ett Jensen Roadgear 250w MOFSET-steg på två kanlar, och det drev nästan för bra. Dock inte särskillt länge innan det vart överhettat, men det orkade iaf driva bättre.

Så mitt tips till dig är att prova med ett annat steg först. Låter det då fortfarande för jävligt, så bör du gå lite djupare med problemet, t.ex. fel lådstorlek o så.
Lycka till!

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
4 september 2007 · 2 353 Inlägg

Skogsby skrev:
vad gör man åt en 940 för att få in basen i cupén ?

har trasla hela dagen får inte till det..

har provat med rockford p1 basar går inge vidare heller.. zarzy eller något har prova det med ... men då höll innertaket på att flyga dän.

kom med tipps och idéer hur har nu gjort med era volvos ?

740 / 240 är inga problem att sätta i ljud i.. men 940 / 850 ?

mvh / skogsby

Finns bara två vettiga alternativ: Rör genom hatthyllan (eller genom skidluckan, kan gå också) från en bandpass, eller ETT element genom skidlucka.

mvh Jonas

Senast redigerat av jonash (4 september 2007)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Mankan1978 Son Of Murphy
4 september 2007 · 782 Inlägg

Slutsteg kan röra till ljudbilden bra mycket om det inte orkar... hmm Vet inte riktigt vad som är problemet här, men men

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
4 september 2007 · 2 353 Inlägg

Mankan1978 skrev:
Slutsteg kan röra till ljudbilden bra mycket om det inte orkar... hmm Vet inte riktigt vad som är problemet här, men men

??? Det där får du gärna förklara mer vad du menar.

Fast nu är det inte ljudbilden som är problemet, det är med största sannolikhet att han inte får in basljudet i kupén.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang