Vibrationer i bilen efte kopplingsbyte..

Intoxicated
5 september 2007 · 100 Inlägg

Har haft in bilen nu med kamremsbyte, kopplingsbyte samt även svänghjulet bytes(var inte väntat)

Och nu så viberar det lite i bilen inte mycket men iaf så att jag märker det...
Detta samt att det ibland känns som att den typ försöker driva på ett hjul när man lägger i 2ans växel, typ låter som om något studsar i bakre delen av bilen.

Vad kan detta vara... ska ringa o höra med dem imorgon men känns lite osäkert o köra just nu...

Intoxicated
5 september 2007 · 100 Inlägg

Fick höra genom en bekant att det är inkörningsperiod på cirka 10-20mil på en ny koppling därav slirar den på 2-3an men vibrationerna (ljudet)kommer från växellåda/koppling så ska in med den imorgon o låta dem gå igenom sitt arbete, man blir så besviken ibland sad

StiFf Wankel
5 september 2007 · 1 080 Inlägg

när farsan bytte koppling på sin bil förut drog han åt nån dämpande kudde till växellådan för hårt så den sprack, och då hade det vibrerat en hel del..

MDS Västerås
Intoxicated
5 september 2007 · 100 Inlägg

Kan vara en gummibussning du menar... men jag åker in med den direkt efter jobbet, dvs om den håller så långt vågar knappt köra den... dunkar i hela bilen när man svänger med kopplingen uppe när man frikopplar låter det inte så farligt men det är fortfarande kraftiga vibrationer i bilen samt ett tickande ljudfrån växellåda/koppling...


Om dem sabbat nått nu blir jag galen behöver ju ha bilen sad

Intoxicated
6 september 2007 · 100 Inlägg

En gummibussning till kardan som satt för dåligt...tog 5min o fixa:P
Går som en klocka nu !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang