hjälp med lås till bakluckan!

pearl_325
5 september 2007 · 26 Inlägg

tjena! jo nu e det så att min pappa har lite önske mål på sin cheva 57:a. bilen e välbyggd och han vill även ha lite *show* när det gäller bak luckan. så nu får ni visa fars gubben min vad ni kan;)... det finns visa dörrar som man trycker på en knapp så stängs dörren. har sett det på en del mini bussar och pappa vill ha så på sin 57:a att genom en knapptryckning stänga bak luckan. nån som vet vart man kan köpa nått sånt eller liknande? mvh jimmy!

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
5 september 2007 · 548 Inlägg

Finns i välorganiserade ljudaffärer! Är väl bara en cylinder som är oljedriven eller luftdriven! Men eftermarknads finns det nog inget! Man får nog vara lite påhittig där! Dessa kolvar/cylindrar finns i olika storlekar/längder och styrkor! Lycka till!
Annars är väl att ta bort de anordningar som finns nu och sätta dit en pinne som gubben har ett snöre till inne i bilen och drar bort pinnen med! PANG! Där har du det!wink

-Mike-
BMW 320i (2003)
pearl_325
5 september 2007 · 26 Inlägg

hahaha! jo faan den sissta lät ju ganska nice;)...haha...näee men då ska jag ta och kolla lite i olika ljudaffärer så han vet att den nya generatonen också kan bygga bil;)...hehe

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
5 september 2007 · 548 Inlägg

http://www.nordicnet.se/MainMain$/prodn … cylindrar/

Har du ett par att välja mellan!! Hitta inget men finns säkert massvis om man bara söker rätt! Googla dig fram!Lycka Till

-Mike-
BMW 320i (2003)
-Mike- Stolt tvåbarnsfar
5 september 2007 · 548 Inlägg

Av 60430 medlemmar så måste ju ngn ha ngt bakom pannbenet! Det enklaste är nog ngn form av kolv som sagt var! Hydralisk eller oljedriven, finns ju även mekanisk med elmotor och kuggar! Liknande elhissmotor!Kanske kan bygga om ngt sådant men det skall väl inte ta hela skuffen! Tag gärna kort på lösningen! Vill han att den skall öppna sig och kanske rensa på handtag och dyligt så är en centrallåsmotor det enda han behöver! De ger styrka vid ström och sedan är den ju slapp så låsningen åker tbx! Hade så på min gamla 240 då jag inte ville ha en massa handtag på kofferten! Rent och snyggt! En centrallåsmotor kan man ha mycket roligt med!!

-Mike-
BMW 320i (2003)
pearl_325
6 september 2007 · 26 Inlägg

som sagt. han vill ha det rent och snyggt. sen så vill han bara att man ska trycka på nån knapp som där efter stänger bakluckan den sista biten. öppningen vet jag inte om han vill ha så den öppnar hela vägen men det tvivlar jag på. det viktiga e att den stänger sig själv och låser den sista dm typ:)

patrik79
7 september 2007 · 782 Inlägg

ska han bara ha så luckan stänger sej själv den sista dm så har iallafall cadillac från slutet 50tal det original (finns säkert massa jänk som har det original). ska han ha helt elstyrt med både öppning o stängning så hade jag nog satsat på en torkarmotor/elhissmotor o lite drev vid gångjärnet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang