b230fb går slött som faan..

Slid-R
11 september 2007 · 36 Inlägg

Hej har lite problem med min 940.. den går slött som fan.. det sitter en b230fb motor i den plus att katen e bortplockad så den borde ju rör på sig mer än en vanlig 740 b230f tycker jag... men nu e det ju inte så.. så nåt e alltså fel.. har bytt fördelare, rotor, tändkablar, kamrem.. hjälp, mer förslag på vad det kan va hehe..

Sharky
11 september 2007 · 10 287 Inlägg

Felkuggad kamrem brukar vara det vanliga problemet.
Och bortplockad kat ger dig typ 2.35Hkr om du har tur.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Slid-R
11 september 2007 · 36 Inlägg

Okej ska kolla det.. Lr kanske bäst jag lämnar in den, e ju inte så jätte haj på detta.. Hehe så det där med att plocka bort katen e överskattat alltså?

Aga_Diff Bärs!
11 september 2007 · 3 456 Inlägg

Zenzei skrev:
Okej ska kolla det.. Lr kanske bäst jag lämnar in den, e ju inte så jätte haj på detta.. Hehe så det där med att plocka bort katen e överskattat alltså?

och inte så lite heller... lol

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Slid-R
11 september 2007 · 36 Inlägg

Även om jag har extractorgrenrör?

Aga_Diff Bärs!
11 september 2007 · 3 456 Inlägg

Zenzei skrev:
Även om jag har extractorgrenrör?

alltså det är bara att inse att en rensad kat inte ger 50hk. wink

Har faktiskt inte en aning om varför din är slö,
men jag gissar på hoppad kamrem som Sharky föreslog!

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Slid-R
11 september 2007 · 36 Inlägg

haha okej smile men då e det alltså onödigt att köpa en sportkat till en sån bil tongue

twin_cam Smålänning
11 september 2007 · 7 877 Inlägg

Zenzei skrev:
haha okej smile men då e det alltså onödigt att köpa en sportkat till en sån bil tongue

Rätt så karaftigt onödigt ja smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Mattsvart
11 september 2007 · 195 Inlägg

Zenzei skrev:
Okej ska kolla det.. Lr kanske bäst jag lämnar in den, e ju inte så jätte haj på detta.. Hehe så det där med att plocka bort katen e överskattat alltså?

tycker att bilen blev mer varvvillig efter att jag rensade min katt tongue.

om inte kamen är fellkuggad så kan du testa att slå i lite spridar rengöring och sådana medel det finns på mekonomen. Sedan hoppas jag du inte köpte tänddelarna på biltema, köpte tänddelar där ifrån en gång och bilen gick sämre me dom än orginal som satt på.

bara jag som haft erfarenhet av detta?'

smile lycka till!

Sharky
11 september 2007 · 10 287 Inlägg

Det bästa till en sån bil om man vill ha mera effekt är att byta kam.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Slid-R
11 september 2007 · 36 Inlägg

Nej det e inge Biltema saker tongue hehe..
Hmm annan kam..? Sitter ju vx3 i den lr har jag fel? Vad finns det för nån istället för den om jag vill ha mycket vrid? hehe tongue

JakeDevilson
11 september 2007 · 152 Inlägg

prova byt bränslefilter...

It´s Better to burn out than fade away
Opel kadett 1,2 "green lightning" (1973)
GMC syclone (1991)
Slid-R
12 september 2007 · 36 Inlägg

Så... kollade kamremen igår, den stog som ni trodde fel.. är åtgärdat nu men det e fortfarande nåt som inte stämmer riktigt, den går helt klart bättre men inte 100%...

twin_cam Smålänning
12 september 2007 · 7 877 Inlägg

Nästa steg är bränslefilter, och kanske tändstift om det inte redan är nytt... Även tändinställningen kan ha fått sig en knäck, om inte aggregataxeln hamnade som den ska.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Sharky
12 september 2007 · 10 287 Inlägg

Går den fortfarande sämre än vad den gjorde från början - typ när du köpte den?

Det som känns rimligt är Jake´s tips, dvs bränslefilter.

/Göran

Zenzei skrev:
Så... kollade kamremen igår, den stog som ni trodde fel.. är åtgärdat nu men det e fortfarande nåt som inte stämmer riktigt, den går helt klart bättre men inte 100%...

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Slid-R
12 september 2007 · 36 Inlägg

Nja den gick ju tyvärr dåligt redan när jag köpte den..
Nästa steg blir väl bränslefiltret då, så får vi se om det gör nåt smile

twin_cam Smålänning
12 september 2007 · 7 877 Inlägg

Zenzei skrev:
Nja den gick ju tyvärr dåligt redan när jag köpte den..
Nästa steg blir väl bränslefiltret då, så får vi se om det gör nåt smile

Funkar inte det är nästa sak kompressionsprov. Glöm inte att ha full gas!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Slid-R
12 september 2007 · 36 Inlägg

Okej, men komptest har jag gjort 9,5 på alla men jag hade väl dock inte full gas.. drog väl upp den till 4000 har jag för mig..

Kimsi
12 september 2007 · 1 Inlägg

kolla luftmassemätaren! de brukar kunna va den när bilen blir ovanligt slö! MVH

Däck är färskvara!
Audi A3 (1999)
High_Tower Leg. Volvo Nerd
12 september 2007 · 143 Inlägg

Kimsi skrev:
kolla luftmassemätaren! de brukar kunna va den när bilen blir ovanligt slö! MVH

Eftersom jag antar att din bil är nyare än 89 årsmdl. så borde din "Check engine" lampa eller "lambda-Lampa" som också står för check engine typ, tänt sig.

Men om den inte gjort det (vilket den ska göra när LMM:n är kass så kolla fel koder. Sen kan du kolla vad då får för någon kod och kolla upp vad den betyder. Och vips! Du har hittat problemet.
Annars kolla bränsle filter, häll i lite "Fuel system cleaner" och kör slut på tanken INNAN du byter bränslefilter! för det kommer en jävla massa konstiga grejer i filtret om man kör slut på tanken och samtidigt har cleaner i det. Sen efter det BYT filtret. Och om inte det funkar kan du juh alltid tänka positivt, att du gjort lite rent i ditt bränslesystem:D

Senast redigerat av High_Tower (12 september 2007)

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang