öka laddtryck ? 745 tic

Ztefan
13 september 2007 · 61 Inlägg

Nån som har svar på om jag kan öka trycket på min tic till 0.7-0.8 utan att den spikar som ett tåg  ? och vad måste jag isf fall göra för att det ska gå att köra med 0.8 tongue

Tacksam för svar !

skogenracing xcOOb
13 september 2007 · 388 Inlägg

pys ventil lr släng i ett chip.. du kan säkert åka med det laddet orginal utan att de spikar.. annars mer soppa som gäller..

tåg spikar inte dom tuffar wink

Senast redigerat av skogenracing (13 september 2007)

Ztefan
13 september 2007 · 61 Inlägg

okej  så original motor står pall för 0.8 utan att jag skjuter något annat ?





skogenracing skrev:
pys ventil lr släng i ett chip.. du kan säkert åka med det laddet orginal utan att de spikar.. annars mer soppa som gäller..

tåg spikar inte dom tuffar wink

Anderzone
13 september 2007 · 4 Inlägg

Vad du också kan göra är att göra ett så kallat T-kors,så du lurar wastegaten så den ökar trycket smile Också ett chip är inte fel tongue
Och 07-08 är inga som helst problem!
Min laddar 1.0 och där är ingen som helst tendens till spikning smile

Bjurra
13 september 2007 · 47 Inlägg

ska inte vara några problem... ja laddar 1,6bar med orginal kolvar och stakat.... och d spikar fan inte d e helt otroligt..tongue får väl se hur långe d håller..tongue

Robin aKa BjuRRa
Volvo 940 16v Turbo "MR.GREY" (1991)
Audi 200 Quattro 20v Turbo "Loch Ness Odjuret" (1990)
JakeDevilson
13 september 2007 · 152 Inlägg

det är ju en volvo för bövelen ..ladda !!!smile

är det någon av er turbogossar som har någon aning om vad komprförhållandet är på turbo 2,3 an ??

ska lasta kompressor i min a motor med e topp.. funderade bara på kolvar å sånt..

It´s Better to burn out than fade away
GMC syclone (1991)
Opel kadett 1,2 "green lightning" (1973)
cson
15 september 2007 · 1 Inlägg

hej på dej.
Spikningarna får du pg.av bränsle-luft förhållandet ihop med den ökade temperaturen i förbränningsrummet.Vill du ha mer skjuv och ändå vara på den säkra sidan,så montera chip,pysventil och en bränsletrycksregulator så du får i mer soppa.
Skulle inte det räcka så sätt in vatteninsprutning.det är lätt att bygga själv och du hittar skiss över hur du ska göra på GIK:s sida.
Lycka till.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang