trim till B230E??

Railton
8 september 2007 · 10 Inlägg

va kan man göra för att få en B230E lite vassare å va ska de va för kam i den??

jimmytic
8 september 2007 · 116 Inlägg

hej, planad topplock, öppetfilter, v-kam. det går piggare varv, ca 150hk, det gjort min b230e 88 glt från 245

Railton skrev:
va kan man göra för att få en B230E lite vassare å va ska de va för kam i den??

Amazon_123GT Driifter;)
8 september 2007 · 1 630 Inlägg

v kam borde de sitta i orginal så de gör nog ingen nytta.. e äl k eller h kam som vore värre isf om de ska va volvos egna ananrs finns de väl kammar på kg timo o liknande

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
11 september 2007 · 2 853 Inlägg

det är ju v kam i orginal..den kammen me annat trim m,m ger jämnaste draget..
vill du får rappare på låga/högre varv finns de ju a kam k kam ja fan hur många som helst..kolla även på kg s sida...

du kan ju även chippa den ..

Mankan1978 Son Of Murphy
11 september 2007 · 782 Inlägg

Kolla www.kgtrimning.com där finns det mycket godis! wink
Men annars är det väl som tidigare nämnt plana topp, värre kam, extraktorgrenrör, 2-2.5" avgassystem*, byte av luftmassemätare**. Tror inte direkt att öppet sportfilter ger så mycket, då dom först börjar ge något över 200hk, vad jag fått höra... hmm

* INTE 3" eller så, det låter bara illa och kan i viss mån försämra effekten, för att du får för lite motstånd.
** Antar att du har GLE motor rakt igenom, men har hört något om att GLT´ns luftmassemätare ska ge lite piggare.

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
Mankan1978 Son Of Murphy
12 september 2007 · 782 Inlägg

Hur går det med trimningen? wink

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
hanomag
12 september 2007 · 410 Inlägg

ok den som lyckas chippa en b230e ska jag fan ge 1500 spänn big_smile det är ju mekansikt allt tongue men häng i en h-cam eller liknande typ gt6 på kg, extraktor rör å 2,5tums med en dämpare i slutet så blire jävligt fint för att inte va turbo smilewink

Copyright @ Rybbs Production
loffe007
13 september 2007 · 905 Inlägg

Mankan1978 skrev:
Kolla www.kgtrimning.com där finns det mycket godis! wink
Men annars är det väl som tidigare nämnt plana topp, värre kam, extraktorgrenrör, 2-2.5" avgassystem*, byte av luftmassemätare**. Tror inte direkt att öppet sportfilter ger så mycket, då dom först börjar ge något över 200hk, vad jag fått höra... hmm

* INTE 3" eller så, det låter bara illa och kan i viss mån försämra effekten, för att du får för lite motstånd.
** Antar att du har GLE motor rakt igenom, men har hört något om att GLT´ns luftmassemätare ska ge lite piggare.

på b230e sitter det väl en luftmägndmätare är juh kjet och massa bajs.

Railton
16 september 2007 · 10 Inlägg

ja har 2.5 tum me två simons dämpare för besiktningen klaga på högt ljud:) och öppet filter har ja men de e ba för de ska bli ett skönare ljud å de satt ingen luftmassa mätare på min

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang