Golf vR6 Makeover, Nu rullar den i Örebrotrakterna!

MeloveGolf Vw trimmare
8 september 2007 · 2 995 Inlägg

Skee skrev:

decib3L skrev:
Hoppas du får den såld som man får se en lika fin bil igen big_smile

Vet redan vilken bil jag ska ha och vad jag ska ungefär göra med den, gäller att få den såld,,  verkar svårt att få folk köpa den med kompressor kittet, grejjen är att jag totalt vräker bort bilen, kompressorn har ett skit fint andrahandsvärde med 3 års garanti, quaife diffen med ...

Få la plocka av kompressorn och sälja den utan bilen, synd dock, orkar inte meka mer med den bilen just nu även om jag tjänar mer på att plocka av kompressorn.

måste bara fråga varför bygger man en bil sen när man väll fått den att gå som den ska och man är nöjd med den varför sälja den direkt och förlora väldigt med pengar?

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
mannen666666 preem pump
8 september 2007 · 836 Inlägg

MeloveGolf skrev:

Skee skrev:

decib3L skrev:
Hoppas du får den såld som man får se en lika fin bil igen big_smile

Vet redan vilken bil jag ska ha och vad jag ska ungefär göra med den, gäller att få den såld,,  verkar svårt att få folk köpa den med kompressor kittet, grejjen är att jag totalt vräker bort bilen, kompressorn har ett skit fint andrahandsvärde med 3 års garanti, quaife diffen med ...

Få la plocka av kompressorn och sälja den utan bilen, synd dock, orkar inte meka mer med den bilen just nu även om jag tjänar mer på att plocka av kompressorn.

måste bara fråga varför bygger man en bil sen när man väll fått den att gå som den ska och man är nöjd med den varför sälja den direkt och förlora väldigt med pengar?

antagligen för att byggandet är kul och för att säsongen är över

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
Skee vRsex
8 september 2007 · 471 Inlägg

hedley skrev:
jag skulle påstå att du tar ut överpris..räknade lite på det och såg att du tar ut nästan exakt vad du lagt ner på den? golf vr6 orginal står ju inte alls högt på marknaden längre så det får du ju också ha i åtanke att man inte får några 40k för en orginal golf.

kompressor kit och diff= 35000 i inköp osv.. bättre att återställa bilen till orginal och sälja sånna saker löst.

mmm plockat av kompressorn och taroxbroms kittet idag, diffen får sitta kvar. sänkt till utgångspris 59990kr.

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)
GTIEXTREME
8 september 2007 · 363 Inlägg

Skee skrev:

hedley skrev:
jag skulle påstå att du tar ut överpris..räknade lite på det och såg att du tar ut nästan exakt vad du lagt ner på den? golf vr6 orginal står ju inte alls högt på marknaden längre så det får du ju också ha i åtanke att man inte får några 40k för en orginal golf.

kompressor kit och diff= 35000 i inköp osv.. bättre att återställa bilen till orginal och sälja sånna saker löst.

mmm plockat av kompressorn och taroxbroms kittet idag, diffen får sitta kvar. sänkt till utgångspris 59990kr.

vad ska du ha för bil nu då???
lycka till!!!

Skee vRsex
8 september 2007 · 471 Inlägg

GTIEXTREME skrev:

Skee skrev:

hedley skrev:
jag skulle påstå att du tar ut överpris..räknade lite på det och såg att du tar ut nästan exakt vad du lagt ner på den? golf vr6 orginal står ju inte alls högt på marknaden längre så det får du ju också ha i åtanke att man inte får några 40k för en orginal golf.

kompressor kit och diff= 35000 i inköp osv.. bättre att återställa bilen till orginal och sälja sånna saker löst.

mmm plockat av kompressorn och taroxbroms kittet idag, diffen får sitta kvar. sänkt till utgångspris 59990kr.

vad ska du ha för bil nu då???
lycka till!!!

Suktar mot en R32a.


Och så vill jag passa på ge ris till dom som skickar brev till mig på Blocket om hur dyr jag är,, ni vet inte hur bilen är så dra åt H*VETE.

Senast redigerat av Skee (8 september 2007)

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)
Skee vRsex
10 september 2007 · 471 Inlägg

Japp då var ju bilen med i Bilsport nr18 och kommer vara med i Gatbilar.se tidningen som kommer strax, samt även stylingbörsen har hört av sig och jag ska vara med som porträtt i deras tidning som kommer nästa gång.

Jag själv har förmodligen sålt bilen nu i helgen eller helgen därpå och köpt mig en R32a istället som ska byggas på med all erfarenhet jag samlat nu.

Får tacka för min tid här och hoppas på en god framtid för alla andra med.

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)
Droors
10 september 2007 · 811 Inlägg

schysst. Hoppas du gör en tråd om R32an också. smile

spraYcanE TeamWCR.se
10 september 2007 · 533 Inlägg

bilen är dyr. så är det bara. Spelar ingen roll vad man har lagt ut osv. Man får ALDRIG tillbaka pengar man har lagt ut. Kolla med vem som hellst. hade marknaden varit sån att man tjänar pengar på en omgjord bil så hade alla gjort ngt med sin bil, för alla vill tjäna pengar.

Tyvärr är det så.

Skee vRsex
11 september 2007 · 471 Inlägg

spraYcanE skrev:
bilen är dyr. så är det bara. Spelar ingen roll vad man har lagt ut osv. Man får ALDRIG tillbaka pengar man har lagt ut. Kolla med vem som hellst. hade marknaden varit sån att man tjänar pengar på en omgjord bil så hade alla gjort ngt med sin bil, för alla vill tjäna pengar.

Tyvärr är det så.

Hade förmodligen fått sålt bilen för samma utgångspris iom skicket den var också innan styling.

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)
hedley Saaboholic
11 september 2007 · 3 129 Inlägg

Skee skrev:

hedley skrev:
jag skulle påstå att du tar ut överpris..räknade lite på det och såg att du tar ut nästan exakt vad du lagt ner på den? golf vr6 orginal står ju inte alls högt på marknaden längre så det får du ju också ha i åtanke att man inte får några 40k för en orginal golf.

kompressor kit och diff= 35000 i inköp osv.. bättre att återställa bilen till orginal och sälja sånna saker löst.

mmm plockat av kompressorn och taroxbroms kittet idag, diffen får sitta kvar. sänkt till utgångspris 59990kr.

Ja, okej låter ju vettigt att ta av dessa grejer..brukar ju vara ganska populärt iallfall.

Lycka till med säljandet och det kommande bygget smile

Varför föll valet på just r32.an?

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
MawE
11 september 2007 · 517 Inlägg

Tyvärr är det sällan ekonomiskt hållbart att syssla med bilar... men vilken hobby kan man tjäna pengar på innan det blir en sport? styling får man ofta inte tillbaka pengarna för... men din bil är grymt fräsh (har sett den irl) och jag hoppas du får bra betalt..

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
11 september 2007 · 4 190 Inlägg

Tråkigt att du ska sälja den, vart rikgit grym med fronten, nästa ägare kommer vara helnöjd kan jag säga smile
Men på samma gång roligt med ett nytt projekt smile
ser framimot det,
mvh kimpa

Skee vRsex
12 september 2007 · 471 Inlägg

MawE skrev:
Tyvärr är det sällan ekonomiskt hållbart att syssla med bilar... men vilken hobby kan man tjäna pengar på innan det blir en sport? styling får man ofta inte tillbaka pengarna för... men din bil är grymt fräsh (har sett den irl) och jag hoppas du får bra betalt..

Hoppas man väl men ust nu vill jag bra få sålt den, hoppas på skambud snart iaf wink

hedley skrev:

Skee skrev:

hedley skrev:
jag skulle påstå att du tar ut överpris..räknade lite på det och såg att du tar ut nästan exakt vad du lagt ner på den? golf vr6 orginal står ju inte alls högt på marknaden längre så det får du ju också ha i åtanke att man inte får några 40k för en orginal golf.

kompressor kit och diff= 35000 i inköp osv.. bättre att återställa bilen till orginal och sälja sånna saker löst.

mmm plockat av kompressorn och taroxbroms kittet idag, diffen får sitta kvar. sänkt till utgångspris 59990kr.

Ja, okej låter ju vettigt att ta av dessa grejer..brukar ju vara ganska populärt iallfall.

Lycka till med säljandet och det kommande bygget smile

Varför föll valet på just r32.an?

Grund har jag ägt VW länge, tittar med på Evos faktiskt,, se om man kan få lite körglädje.

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)
hedley Saaboholic
16 september 2007 · 3 129 Inlägg

hehe okej jo en evo med 4wd är ju inte fel..får man ju ner effekten i backen bra mycket bättre än med både fwd och rwd.. sen är det ju tufft att kunna göra däckrök med alla 4.a wink

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Mr Lemon Satans Kung
19 september 2007 · 467 Inlägg

Jag har hört att Passat-kombi är starka inom Trim o Styling.. Hänger med bra på bana o stripp o så är de en fröjd för ögat:D

Perfekt undomsbil..



Men en EVO, Impreza, Cossie funkar ju annars har du ju Skyline..

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se
Skee vRsex
22 september 2007 · 471 Inlägg

Nu rullar bilen i Örebro! får tacka alla för ett roligt år!!!! Vi ses nästa år!

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang