200/700/900 fanns i vissa utföranden med lammell diff. ja hadde det på min 240. men är det orginal lammel diff så är den lite större än vanliga. har för mig att det står en bokstav före id nummert men är inte 100 på det
Fanns som till val
Senast redigerat av Turbo_Power_86 (17 september 2006)
Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
Bara 240/260 och tidiga 740/760 fanns med lamelldiff om kunden beställde diffbroms. Senare fick slungdiff.
740 turbo 1990 hade slungdiff som standard. 740 GL med SE paket 1992 hade också slungdiff som standard. 940 glt 16v 1991 hade slungdiffen standard. 940 Turbo hade slungdiff som standard 1991-1992. Efter där blev det tillval när man köpte bilen.
det är slungdiff på 940 bakaxlarna.. har spunnit sönder en sån två gånger så nu har jag ESAB-Diff,.. blit diffspärr efter vintern när jag ställer på bilen igen
Malander87 skrev: kan nån förklara skillnaden mellan slung och lamelldiff ??
MVH
Finns ingen! det är samma sak !! ett kärt barn har många namn!
Är det? för vad jag har fattat som så funkar slungdiffen upp till en viss hastighet medans en lamelldiff är i hela tiden beronde på hur uppspänd den är och hur fräscha lamellerna är i den...rätta mig gärna om jag har fel
Malander87 skrev: kan nån förklara skillnaden mellan slung och lamelldiff ??
MVH
Finns ingen! det är samma sak !! ett kärt barn har många namn!
Är det? för vad jag har fattat som så funkar slungdiffen upp till en viss hastighet medans en lamelldiff är i hela tiden beronde på hur uppspänd den är och hur fräscha lamellerna är i den...rätta mig gärna om jag har fel
Slungdiff går också spänna som den låser i högre hastigheter.