Växellåda till Honda crx

ozydos
24 september 2007 · 17 Inlägg

tja.. jag har fått ett lagerras i vlådan. och jag måste nu ha en ny låda.
jag undrar vad jag kan ha för låda i min bil.
Tex om jag kan ha en vtec låda eller en låda från en annan honda modell..
Jag är tacksam för snabba svar för jag är i behov av bilen.
Hör av dig om du har en låda till min bil för ett bra pris smile

Mvh

aa
Louksor
24 september 2007 · 1 915 Inlägg

så länge inte lådan är helskrot utan det bara e lager osv så brukar de kosta runt 5000:- + moms för renovering eller ca det dubbla för en utbytes skulle ja tro..kolla pris med: www.olmes.se


Men är det bara lager så riv isär lådan och byt dom själv ? rätt så enkelt att renovera växellådor, iaf manuella...

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
ozydos
24 september 2007 · 17 Inlägg

larsson.m skrev:
så länge inte lådan är helskrot utan det bara e lager osv så brukar de kosta runt 5000:- + moms för renovering eller ca det dubbla för en utbytes skulle ja tro..kolla pris med: www.olmes.se


Men är det bara lager så riv isär lådan och byt dom själv ? rätt så enkelt att renovera växellådor, iaf manuella...

jag är inte så sugen på att renovera den. det är lite för dyrt.
jag har kollat skrotarna och dom är inte så dyra när det gäller lådor (under 5000 för en bra låda)  Men det e ju de att jag vet inte vad jag ska köpa för låda.. och vilka som passar :s

aa
Eisenhut
25 september 2007 · 1 827 Inlägg

Du ska kunna ta vilken låda som helst från en D-serie. Dock får du tänka på att du har vajerkoppling.

Detta inkluderar alla Civic 88-91 samt CRX Dohc.

Betala aldrig några 5000:- för en sånhär låda då dom mer eller mindre inte är värda någonting.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
ozydos
25 september 2007 · 17 Inlägg

Eisenhut skrev:
Du ska kunna ta vilken låda som helst från en D-serie. Dock får du tänka på att du har vajerkoppling.

Detta inkluderar alla Civic 88-91 samt CRX Dohc.

Betala aldrig några 5000:- för en sånhär låda då dom mer eller mindre inte är värda någonting.

okejokej.. Tackar för svaret smile jag letar nu på skrotar. Får se vad jag kan hitta för något.!

Mvh

aa
Eisenhut
25 september 2007 · 1 827 Inlägg

Jag ska se vad som ligger i garaget, med största sannolikhet ligger där ett par lådor som passar. Jag kan höra av mig angående pris och vad vi har liggandes.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
ozydos
25 september 2007 · 17 Inlägg

Det låter fint de.. Och Malö är ju itne så långt att åka heller smile Men funkar även lådor som är till civic? För jag har hittat en massa till civicar 88-91?

aa
Eisenhut
25 september 2007 · 1 827 Inlägg

Japp, dom passar men det är en annan utväxling på dom om jag minns rätt. Leta efter civic 1.6i lådorna först och främst.

Vart bor du?

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
ozydos
25 september 2007 · 17 Inlägg

Okej =)Jag bor i olofström blekinge. så det är väl rund 13 mil ner

aa
Eisenhut
25 september 2007 · 1 827 Inlägg

Ja, minst... smile Lycka till med sökandet så ska jag kolla vad som finns.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
ozydos
25 september 2007 · 17 Inlägg

Ja det tackar jag och bugar för big_smile

aa
NilsG
25 september 2007 · 101 Inlägg

civic låda passar om du byter drivaxlar, får du även lite lägre utväxling på köpet
mellan 500-1000kr är lagom pris på en låda

edit: nej du kan inte använda en låda som är till vt modellen

Senast redigerat av NilsG (25 september 2007)

Mvh Nisse
ozydos
26 september 2007 · 17 Inlägg

Måste jag byta drivknutar me om jag ska ha en civic låda? Tacksam för snabba svar då jag ska köra och hämta en låda efter jobbet imon.. smile Mvh

aa
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang