Fick idag mina första böter=(

icklas
4 januari 2006 · 539 Inlägg

linn skrev:

TeQuilla skrev:

VOLVO142TIC skrev:
för att ja åkte utan bälte.. ack å ve va tragiskt..

Då får man skylla sig själv. För mig är det självklart att man tar på sig bältet o sen startar bilen.

håller med - det ska gå automatiskt....

du ska ha som nyare mazda har att det tjuter när man inte har bälte på sig..fast bara förarsätet

Nissan 200sx s13 "rbs13" (1991)
Fredrik__A Besserwisser
4 januari 2006 · 312 Inlägg

Angående huruvida ett bälte skulle gå av elelr ej så hör det väl till var mans intresse att hålla koll på bältenas kondition så de inte börjar fransa eller dylikt?

Fredrik, Laxå
Fredrik__A Besserwisser
4 januari 2006 · 312 Inlägg

fr3drik skrev:
jag tycker det är upp till var och en om man ska ha bälte eller inte.. att få böter för något som inte påverkar någon annan än en själv är lite fånigt..
jag tycker det är ivägen.. speciellt på vintern.. brukar ha det på längre färder men inte när man far och fjantar omkring i/runt stan..
jag har krockat 2 gånger..

Exempel: du är förare i en bil som krockar med en annan, eller du kör in i ett träd, eller liknande. Du har bälte på dig, men inte personen som sitter i baksätet, bakom dig. Tror du att du fortfarande har samma uppfattning om att det inte påverkar nån annan än den personen? Eller du har inte bälte på dig, din kompis bredvid dig har bälte. Han överlever tack vare bältet, du stryker med för att du inte tog det på dig. Kolar du hellre än att överleva det och låta din kompis leva med bilden av dig död bredvid sig i bilen?

Fredrik, Laxå
Fredrik__A Besserwisser
4 januari 2006 · 312 Inlägg

En annan grej, hur många av er kan ärligt säga att ni använder bälte(när det finns) när ni åker buss?

Fredrik, Laxå
style
4 januari 2006 ·

inte här i stan tar jag aldrig på mig bältet men längre sträckor så stitter det på.

Fredrik__A Besserwisser
4 januari 2006 · 312 Inlägg

style skrev:
inte här i stan tar jag aldrig på mig bältet men längre sträckor så stitter det på.

Det var ju också ett sätt att resonera.

Fredrik, Laxå
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang