vad kan skada hallgivaren???

intenuigen
29 september 2007 · 47 Inlägg

har nyligen bytt hallgivare på volvo 745. bilen gick perfekt i 2 veckor men nu går den helt plötsligt lika dåligt som tidigare. vad kan vara den troligaste anledningen till att en hallgivare går sönder?

intenuigen
1 oktober 2007 · 47 Inlägg

är det ingen som har nåt tips? det känns inte kul att bara köpa en ny hallgivare om det är något som gör att den går sönder ju:(...

Sharky
1 oktober 2007 · 10 287 Inlägg

§4 Lyftning av trådar (gäller forumet)
Meningslösa inlägg för att lyfta en tråd är inte tillåtna

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Sharky
2 oktober 2007 · 10 287 Inlägg

OK. Det är väldigt, väldigt, sällsynt att en hall/megnetgivare ger upp när den är ny. Det som kan ta livet av den är i princip bara om den tar i någonstans.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
intenuigen
2 oktober 2007 · 47 Inlägg

du menar att den kan ta i något i fördelaren? i sådanafall borde jag väl se om det är någon åverkan på den?

Sharky
2 oktober 2007 · 10 287 Inlägg

Precis.

/Göran

intenuigen skrev:
du menar att den kan ta i något i fördelaren? i sådanafall borde jag väl se om det är någon åverkan på den?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
intenuigen
2 oktober 2007 · 47 Inlägg

jag bytte tändmodul och tändkablar till en reservuppsättning jag hade. bilen blev då bättre men inte helt bra. fortfarande lite ryckig när man kör runt 90 km/h. betyder det att hallgivaren är utesluten som boven i dramat? Kan gamla tändkablar och/eller en  gammal tändmodul orsaka ovan beskrivet strul?

Sharky
2 oktober 2007 · 10 287 Inlägg

Oh ja. Även gamla stift kan ställa till det. Eller soppafilter som aldrig är bytt. Eller soppapump som börjar strula.

/Göran

intenuigen skrev:
Kan gamla tändkablar och/eller en  gammal tändmodul orsaka ovan beskrivet strul?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
intenuigen
3 oktober 2007 · 47 Inlägg

då ska jag köpa en ny tändmodul och nya kablar. sen är det bara att hålla tummarna;)

intenuigen
4 oktober 2007 · 47 Inlägg

sad jaha, nu sitter det nya kablar och tändmodul på, men går biljäveln bra??? nej den rycker fortfarande runt 80-90. nu vet jag inte vad jag ska göra mad .

Senast redigerat av intenuigen (4 oktober 2007)

Sharky
4 oktober 2007 · 10 287 Inlägg

Fjärrdiagnos är problematiskt. Men du säger att den rycker bara vid vissa hastigheter. Hade du sagt det från början så skulle jag nog ha bett dig kolla allt med soppa först. Dvs filter, att båda pumparna går och köra injectioncleaner.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
intenuigen
5 oktober 2007 · 47 Inlägg

är det bra även när man har förgasare?

Sharky
5 oktober 2007 · 10 287 Inlägg

Har du fugge?

Jag utgick från (assumption is the mother of all fuck ups) att du hade insprutningsmotor.

Har du sett denna sticky:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30856

Den gör livet lättare när man skall försöka felsöka över nätet.

/Göran


intenuigen skrev:
är det bra även när man har förgasare?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
High_Tower Leg. Volvo Nerd
5 oktober 2007 · 143 Inlägg

Du behöver ju inte just ha Injector Cleaner, kör med Complete Fuel System Cleaner, De sak nog funka med Förgasarmotorer.

Kolla även igenom förgasaren så att allt rör sig som det ska och ingen skit i den.

Plus lägg i treans växel och trampa botten, Rycker den då med? eller går den jämnt och fint upp till just 90?

Behöver ju heller inte vara bränslesystemet bara.

En sliten koppling kanske? Packboxen till växellådan är kass så det rinner ner olja på lamellerna?

Men men kolla över dte jag sa ovan så får vi se om det går bättre.

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang