Yttligare ett polisärende

wrazxc
5 oktober 2007 · 65 Inlägg

Tjenare har en liten historia som jag undrar över här.

Det är nämligen så att kalle och hans kompis anders åkte en dag till en skola kl 8 på kvällen för att ta lite kort på kalles fina bil.

Kalle körde in på skolans område då det är en väldigt stor och fin yta där och började saldda och meningen var att anders skulle stå och ta kort.

Men helt plötsligt kommer det en bil och ställer sig vid infarten till området och kalle kör bort till anders för att släppa förbi bilen men den står kvar, när kalle tittar närmare så är det vaktmästaren och han flickvän som sitter i bilen med mobiltelefonen i högsta hugg.

Då hoppar anders in i bilen och kalle tänkte åka ut bakvägen men då kommer vaktmästeren efter med sin bil då vänder kalle och tänkte åka ut på framsidan men då blokerar vaktmästen hans bil.

Kalle backar och kör förbi vaktmästarens bil och kör lungt där ifrån.

Jaha det var lite stölligt tyckte kalle och anders men 1,5 månad senare så får kalle och anders (anders är 17 och tog bara kort) kallelse från polisen för olovlig körning och skall infinna sig på förhör nästa vecka.

I mina ögon så har polisen absolut ingenting att gå på för att sätta dit kalle och anders.

Vad tror ni att kommer hända för kalle och anders?

Nissan Skyline R33 GT-R
I sammarbete med:
WWW.ADVAN.SE - APP - Officiell återförsäljare av produkter från Rays wheels, Top Secret och Robson!
Lincoln Trucker
5 oktober 2007 · 234 Inlägg

Ord står mot ord så troligtvis blir det inte något, om de inte tog kort när han sladdade.

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det
Muttley
5 oktober 2007 ·

jag anser att kalle och anders bör böta då de ej får infinna sig på skolgården.
brukar vara så att de är obehöriga äga ej tillträde på en skola.
dessutom så lekte de med bilen där inne så om vaktmästaren har fottat de så åker de antagligen fast.

Mattsvart
5 oktober 2007 · 195 Inlägg

Lincoln skrev:
Ord står mot ord så troligtvis blir det inte något, om de inte tog kort när han sladdade.

precis tongue. hmm göm bilderna wink

Lincoln Trucker
5 oktober 2007 · 234 Inlägg

Gör upp en eld och bränn bilderna lol

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det
chrizz Administratör
5 oktober 2007 · 11 790 Inlägg

Det kommer förmodligen inte hända ett skvatt så tillvida inte vaktmästaren filmat när anders körde bilen, eller tagit bilder där man tydligt ser att bilen är igång och rullar.

Nu framgår det ju inte om anders verkligen körde eller inte, men det spelar ingen större roll gissar jag...

Saknas bevis eller trovärdiga vittnen så blir det inget. Vaktmästarens flickvän får nog anses vara lite partisk och kanske inte fullt så trovärdig.

Det är min spontana tanke iaf...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
fordelvis Ford Racing
5 oktober 2007 · 479 Inlägg

Mattsvart skrev:

Lincoln skrev:
Ord står mot ord så troligtvis blir det inte något, om de inte tog kort när han sladdade.

precis tongue. hmm göm bilderna wink

menar väl ändå vaktmästarn va?

Ja Just!
wrazxc
5 oktober 2007 · 65 Inlägg

Ok kalle och anders läste lite mera nu.......

Anders som är 17 och bara var med och fotade fick kallelse för olovlig körning.

Kalle fick kallelse till tillåtande till olovlig körning.

Det betyder alltså att vaktmästaren såg anders och kände igen honom och trodde han körde också men det har aldrig anders gjort.

Kalles bil är högerstyrd också det kan ha med det att gör att dom tror att anders körde.....

Tror kale och anders kan ta det lungt nu smile

Nissan Skyline R33 GT-R
I sammarbete med:
WWW.ADVAN.SE - APP - Officiell återförsäljare av produkter från Rays wheels, Top Secret och Robson!
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
5 oktober 2007 · 5 753 Inlägg

kidnappa vaktis och lås fast han nånstans så han inte kan vitta eller ge ut bilder (om han tog sånna) lol


näe men det kan väll inte hända så mkt tycker man smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Garic
5 oktober 2007 · 539 Inlägg

jag har varit med om nästan samma situation... Polisen saknar bevis och det är 99,9% säkert att ni kommer inte få några böter eller nåt.smile

bojboj
5 oktober 2007 ·

Kalle har ju inte gjort nått. Han lånade ut bilen till en spekulant som eventuellt skulle köpa bilen så han provkörde den. Sen så har ju Kalle inte den blekaste aning om vad han snubben gjorde när han lånade kalles bil......

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang