Konstigt oljeläckage!?

Taavo oxiefysinogismantforskare
19 september 2007 · 138 Inlägg

Har en golf 3:a som läcker olja framtill på motorn, på vänster sida av fördelaren är det en massa olja...vet inte vart de kommer ifrån och har testat motortvätta sen kolla efter ett tag men man ser inte vart de kommer ifrån.
Och om jag fyller på till max sträcket på stickan så försvinner det ner till minimum på bara nån dag för att sedan stanna kvar på min sträcket och så läcker de inge mer.

någon som vet vad som kan vara fel ? nån packning i motorn ?

Mvh Jonas

Johan_leet
19 september 2007 · 62 Inlägg

kollat ventilkåpspakningen ? kan läka från någon givare som sitter på motorn.

Mvh johan

Volvo 940 Turbo "R-Design" (1994)
Taavo oxiefysinogismantforskare
19 september 2007 · 138 Inlägg

Jo jag har kollat, men de är nog inte den...läker som precis vid topppackningen på vänster sida av fördelarn....eller de är där all olja är iaf!
Mellan fördelarn och Vevhusventilationen ?

Senast redigerat av Taavo (7 oktober 2007)

Taavo oxiefysinogismantforskare
1 oktober 2007 · 138 Inlägg

är de ingen som vet ?

Taavo oxiefysinogismantforskare
2 oktober 2007 · 138 Inlägg

har ju facktiskt bilder men dom vägrar komma in på datorn...ska testa lägga in från nån annan dator. !!

Taavo oxiefysinogismantforskare
7 oktober 2007 · 138 Inlägg

Testade tvätta motorn idag sen körde jag en bra bit och kollade sedan vart de läkte....och såg då att de läkte från topppackningen !!
Men om den är trasig ska de inte läka vatten då ? eller är ja helt ute å cyklar ?

Intoxicated
7 oktober 2007 · 100 Inlägg

Kan va helt åt helvete nu, Packningen kan ju ha gått men det betyder inte att den försvinner helt  utan som i detta fall verkar ha släppt ett hål där oljan läcker och antagligen hållt resterande, vilket med enklare ord ska betyda nej det måste inte läcka vatten också...
Det hänger helt enkelt på vart trycket smiter ut...

Am i wrong ?


Mvh T

Taavo oxiefysinogismantforskare
7 oktober 2007 · 138 Inlägg

Okok...de är då ett väldigt litet hål där allt läker ut!! typ litet som en nål eller nått....
Men enda sättet å laga de är å byta packning eller ?

Senast redigerat av Taavo (7 oktober 2007)

MarcusL #2573
7 oktober 2007 · 1 489 Inlägg

Provat spänna toppen? Nyss haft den av?

Ta bort toppen, plana denna och byt packning och spänn allt med rätt moment så ska du se att det slutar..

• Även den starka måste ta i när han skiter
caromania Forummoderator
7 oktober 2007 · 9 296 Inlägg

MarcusL skrev:
Provat spänna toppen? Nyss haft den av?

Ta bort toppen, plana denna och byt packning och spänn allt med rätt moment så ska du se att det slutar..

Det händer att toppackningar svettas lite olja i något hörn. Om jag fattar det rätt så är det inga mängder som trycks ut. Visst kan du riva toppen och plana o greja, men du kan lika gärna låt bli. Jag skulle inte röra toppen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Taavo oxiefysinogismantforskare
7 oktober 2007 · 138 Inlägg

MarcusL skrev:
Provat spänna toppen? Nyss haft den av?

Ta bort toppen, plana denna och byt packning och spänn allt med rätt moment så ska du se att det slutar..

Har inte haft av den tidigare eller nått

Taavo oxiefysinogismantforskare
7 oktober 2007 · 138 Inlägg

caromania skrev:

MarcusL skrev:
Provat spänna toppen? Nyss haft den av?

Ta bort toppen, plana denna och byt packning och spänn allt med rätt moment så ska du se att det slutar..

Det händer att toppackningar svettas lite olja i något hörn. Om jag fattar det rätt så är det inga mängder som trycks ut. Visst kan du riva toppen och plana o greja, men du kan lika gärna låt bli. Jag skulle inte röra toppen.

Men Kanske är bäst å byta ?...för de kan väll inte vara så bra å köra med  lite olja i motorn hela tiden "?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang