Sinus Live och Kicker L7 12:or?

n3rmin Greetings, infidel.
4 oktober 2007 · 91 Inlägg

Jag är inte så jätteduktig på basar, slutsteg och kondensatorer men har tänkt att skaffa lite ljud till Audi:n.
Har funderat över Kickers L7 12 tummare och Sinus Live-stegen.
Tänkte från början ha en Kicker L7 tolva med A-1500-steget och sedan lägga till en till tolva efter vinter och sammtidigt byta steg.
Skulle A-3000-steget från Sinus Live kunna driva två L7 tolvor?
Ska jag skita i A-1500 steget och gå på A-3000 direkt även om jag kör med en bas i början?
Byta till mindre basar?
Ström? Batterier och kondensatorer vill jag vara så snål med som det går (OM det går). big_smile
Det är en en del frågor men jag har ingen större koll inom ljud-området och jag vill inte gå in i träsket rent blint eftersom det är uhm... ett väldigt dyrt träsk. hmm Hjälp?

Tvivlar på att batteriet i bilen fått något underhåll på en tid så jag tänker passa på och inhandla ett Optima Yellow Top inom en snar framtid. Lika bra att köra på ett ordentligt batteri när det ändå ska bytas. tongue

The left lane is the passing lane.
NOT the "go as fast as I fucking want to hurr de hurr durr" lane.
Puttson
5 oktober 2007 · 296 Inlägg

sinuslive  3000 är ju 2st 1500, tror du kan köra 2ohm som lägst på 3000    så det skulle ju gå bra att köra 2st basar med de smile    jag har några kommpisar som kör sinus å dom är grymt nöjda väldigt bra steg för pengarna.

k1mm0 tokfrans
5 oktober 2007 · 982 Inlägg

jag kör med 3000 steget i min bil (2st på 1 bas) och det räcker och blir över.. smile helt klart kompetenta steg..


det kommer kunna driva dina basar fina fisken.. smile en polare till mig tänkte sig att driva 2st L715 med ett 3000 så 2st 12or ska de klara smile

Seat Leon 1.8T 20v Sport "Sjusovaren" (2001)
thulle1
7 oktober 2007 · 733 Inlägg

det går hur fint som helst men hur ska jag driva min Solo X ?? haha det får vi se

M.v.h. Emil
BMW 545i (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang