Simons sportsystem?

Megavirus
12 oktober 2007 · 100 Inlägg

Jag får igenom min saab besiktningen med bara katten kvar...  gött ljud blir det va fan ska man med ljudämpare till.. katten tar en hel del ljud.. kör med den .. det räcker..

Jag har nog råkat ut för alla fel på mina bilar. nackdel: Många gånger dyrt, Fördel: Man lär sig till nästa gång
Rojpen
12 oktober 2007 · 2 230 Inlägg

äre till mercan du ska ha systemet eller?
för ska du det så lär det ju bli bra med 3" hela vägen med race katt å en slut dämpare. och sen köpa ett annat utblås istället för en japs.. för japs på en merca.. nja vet inte det ja..

Och bygg ett eget istället för lär både bli billgare och så är det lite skoj med smile

Senast redigerat av Rojpen (12 oktober 2007)

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Alexx
12 oktober 2007 · 141 Inlägg

Tjena!
Tråden måste vara gammal för jag minns knappt vad jag skrivit smile Jag har sålt Audin med Simons systemet jag hade (2,5" från kat o bak) och kör numera en Bmw 3 serien där jag faktiskt bara bytt ut slutdämparen ...och till min förvåning, heeeelvete vilket grovt härligt ljud den ger ifrån sig. Audins ljud är lika med noll jämfört med Remusen på Bmw:n Det är ett system från Remus som kallas för Powersound där man kan justera ljudet mellan standard, sport eller racing ljud, allt genom att vrida på en skruv.
Såg att du hade en Astra om det stämmer, antar att de e en sugmotor i den, så därför ska du inte plocka bort några dämpare för du behöver ett visst motstånd i flödet så bilen ska gå bra. Vill du få bra ljud så kan jag starkt rekommendera Remus utan att blinka. Ska försöka slänga upp ett ljudklipp på min sida, kanske senare idag.

Akka skrev:
lånar denna tråd, har simons på min 2,5" rostfritt fårn kat å allt är frid å fröjd dock vill jag ha samma ljud typ men ja vill ha det något högre, hur går jag tillväga? byta sissta burken mot något annat? men vad för något? bara ett rör? en annan dämpare? lana länkar hemsidor osv osv!

Volkswagen Arteon "Blue Diamond" (2018)
Petersen
12 oktober 2007 · 76 Inlägg

köp ferrita med racekat,låter lagom o ger bra effekt:D

Alltid skit gla.
Volkswagen Tiguan "Lecker" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang