Försäkrings Pris?

krossa
17 oktober 2007 · 167 Inlägg

Hörde av en polare att man kunde se på internet UNGEFÄR vad försäkring kostar beroende på om du är under/över 25år, Helförsäkring/Halvförsäkring/Trafikförsäkring, Bilmärke, Årsmodell, Antal Mil den gått osvosv... cool

Men han minns inte vad hemsidan hette, nån anna som vet av nån liknande hemsida, för är ju bra att se vad man ska välja och hyr dyrt det blir osvosv tongue

Ingen minns en fegis
MrTobias
17 oktober 2007 · 1 297 Inlägg

går på de flesta sidor om du har 2 personnummer och 2 regnummer. jag kör www.atava.se de var riktigt billiga för mig smile

Noilresto
17 oktober 2007 · 40 Inlägg

Du kan gå in på vilket försäkringsbolags hemsida som helst som försäkrar bilar, samtliga (i princip) har möjlighet för att beräkna kostnaden för just dig och din bil direkt på sidan. Kolla flera olika för de skiljer sig åt i pris... Har du försäkringar hos ett bolag kan det vara fördelaktigt att ta bilen där med eftersom många försäkringar på samma ställe oftast innebär billigare premie wink

krossa
17 oktober 2007 · 167 Inlägg

Haha fan vare såå lätt wink
Får skylla på att jag är lite trögtänkt då, thx gubbar big_smile

Ingen minns en fegis
krossa
17 oktober 2007 · 167 Inlägg

Meen på dom flesta sidor måste man ju skriva in personnummer å regnummer... å jag har ju ingen bil ännu, det jag vill se är ungefär vad det skulle kosta för mig att ha en Vr6, bmw 325 osvosv tongue

Ingen minns en fegis
RedEyeMS3
17 oktober 2007 · 355 Inlägg

Gå ut på blocket å kolla regnr på likadana som du har tänkt dig!

Volkswagen Passat 1.8T "Greyhound Taxin" (2000)
krossa
17 oktober 2007 · 167 Inlägg

RedEyeMS3 skrev:
Gå ut på blocket å kolla regnr på likadana som du har tänkt dig!

Går ej, Personuppgifterna måste stämma med personuppgifterna på bilägaren med det reg.nummret!

Ingen minns en fegis
jonesono Personal- och beteendevetare
17 oktober 2007 · 1 082 Inlägg

krossa skrev:

RedEyeMS3 skrev:
Gå ut på blocket å kolla regnr på likadana som du har tänkt dig!

Går ej, Personuppgifterna måste stämma med personuppgifterna på bilägaren med det reg.nummret!

Men du kollar exempelvis på folksams "kostandskalkyl".
http://www.folksam.se/forsakringar/moto … pristeckna

Gör likadant på flertalet andra försäkringsbolag och vips så har du svaret.

Funkar det inte på en bil.. testa en annan likadan (eller nära på/större mindre motor).

Senast redigerat av jonesono (17 oktober 2007)

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang