Håller kopplingen på TH727

pumpis
15 oktober 2007 · 3 Inlägg

Håller en orginal koppling på en Tf727 om sätter dit den på en dart 75 (automat) med vessad 340 motor. Motorn har 300 hk nu, men siktar på 350+ ?

Jag har jäkligt dålig koppling nu tror jag. Gasar jag till så hör jag att motorn rusar men det händer inte mycket med tanke på hästarna bilen har.
Så jag undrar om jag monterar en 727 låda på den (som bör passa) kommer kopplingen att hålla, om jag kör så där lagom snällt smile)

Senast redigerat av dart_swinger (17 oktober 2007)

SevilleDiesel
16 oktober 2007 · 152 Inlägg

Har du en Torqueflite 904 monterad nu?(lilla lådan) Ska du montera TF727 istället får du byta turbin i vilket fall som helst,för det är grövre axel på den.Kolla bara att lådan kommer från en smallblock,så ska den passa.

Att trimma en motor är lätt-att få den att hålla är svårare.Att börja i rätt ände är det tråkigaste....
Intag av kubiktum kan leda till livslångt beroende!
pumpis
17 oktober 2007 · 3 Inlägg

Jag är osäker vilken låda den har men jag tror att föra ägaren lyckades med att trycka dit en cheva låda tror jag ska gräva i det men byta ska jag göra ändå.

SevilleDiesel
17 oktober 2007 · 152 Inlägg

dart_swinger skrev:
Jag är osäker vilken låda den har men jag tror att föra ägaren lyckades med att trycka dit en cheva låda tror jag ska gräva i det men byta ska jag göra ändå.

Lycka till! Har du tur hittar du färdig kardan i rätt längd,bara att skruva...

Att trimma en motor är lätt-att få den att hålla är svårare.Att börja i rätt ände är det tråkigaste....
Intag av kubiktum kan leda till livslångt beroende!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang