Var hittar man fårskinn eller annat sätesöverdrag?

Tiima
18 oktober 2007 · 9 Inlägg

Undrar om någon kan hjälpa mej att hitta antingen svart fårskinn som man ska ha på säterna eller något annat som skyddar säterna, men inte hela bilklädslar som man trär in hela sätet på. Om ni går in på www.biltema.se och söker på fårskinn förstår ni vad jag menar.

Är helt säker på att jag sett detta någonstans, kommer bara inte ihåg var.

Noilresto
18 oktober 2007 · 40 Inlägg

Grossister är väl det bästa... Finns en läder/skinn handel i Falkenberg, men vad de har för priser/kvalitéer etc vet jag inte, men de heter Falk-Läder AB.
Sen finns det (enligt mig bästa i landet) Hellström & Nylöw AB i Örebro, de har knappt något lager längre sedan de flyttade till mindre lokaler - men de kan ta hem i princip vad som helst inom läder/skinn/päls/tillbehör/etc cool

Själv är jag läder-hantverkare och har hållit på en del med olika ställen runt om i landet - men bäst kvalitet förhållandevis till pris har Hellström & Nylöw AB i Örebro; de är även de som aldrig sagt till mig att de inte kan ta hem vad-det-nu-än-är för konstigt/udda material på området jag efterfrågat roll

Vad är det mer exakt du är ute efter? Ett skinn har jag förstått... men är det till ett överdrag, del av hel beklädnad eller vad? Vill du ha ett fårskinn med päls eller utan? Ju bättre beskrivning desto mer exakt kan jag tala om för dig vart du kan vända dig för bra priser och kvalitéer för just den typ av skinn du behöver wink

Foddaren
18 oktober 2007 · 191 Inlägg

http://www.elldes.se

säljer kvalitetsmässigt oerhört bra lammskin som är riktigt varma och goa på vintern. Kan läggas på sätet i tex bilen.

kostar Ca 1000kr inkl moms

E30 325 Rösta gärna...
BMW 325iC (1991)
pinnen666
18 oktober 2007 · 6 Inlägg

okq8 brukar sälja fårskinn till vintern i vitt, svart o grått, har två själv i svart o rekomenderas varmt.. ligger på 399kr st tror jag. kolla med din lokala okq8 mack.
/// best regards /pinnen666

Pinnen666
Noilresto
18 oktober 2007 · 40 Inlägg

Jag skulle inte vända mig till dem, men visst de funkar väl... Skulle hellre välja ett gotländskt ställe i så fall (eller annat ställe som säljer gotländska fårskinn) - bättre kvalitet än gotländsk finns inte såvitt jag vet.

Tiima
18 oktober 2007 · 9 Inlägg

Jag hittade faktist ett här: http://www.pebe.se/

Jag är ute efter ett överdrag som man lägger på sätet och fäster vid nackstöd och rem runt ryggstöd. Mest för att skydda säterna från katthår! Har beställt en ny bil en Peugeot 107. På vår andra bils säten är det jättemkt katthår som är jättesvåra att få bort. Det är inte så att vi har katterna i bilen utan det kommer från våra kläder, jackor... hmm

Tiima
18 oktober 2007 · 9 Inlägg

Glömde skriva att det fanns om man klickar på "vinterartiklar"

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang