Rykande motor

MattiasT
17 oktober 2007 · 8 Inlägg

Tjenare ja undrar om det är någon som vet varför min b230et ryker så enormt mycket,toppen är bytt och den ska vara sjyst.lika så kolvrinngarna och där med topp packningen.turbon är en bättre begagnad, och ägaren innan sa att den inte rök när han hade den.
men ja tycker att den glappar lite för mcket.kan de va den som de är fel på ändå?
[enbart när motorn är varm.]

leo_m83
17 oktober 2007 ·

beror på vilken färg röken har

vit = topackning /kolvingar / ventiltätningar
blå = turbo (slitna packningar)

Markus_MR2
18 oktober 2007 · 761 Inlägg

MattiasT skrev:
Tjenare ja undrar om det är någon som vet varför min b230et ryker så enormt mycket,toppen är bytt och den ska vara sjyst.lika så kolvrinngarna och där med topp packningen.turbon är en bättre begagnad, och ägaren innan sa att den inte rök när han hade den.
men ja tycker att den glappar lite för mcket.kan de va den som de är fel på ändå?
[enbart när motorn är varm.]

Vilket håll glappar den på? upp och ner är inget problem så längre som den inte slår i väggarna men in och ut får där inte vara det minsta.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66
MattiasT
19 oktober 2007 · 8 Inlägg

Tack för svar,den har nu slutat ryka då jag har bytt turbo.den gamla glappade in/ut och de va säkert det som var felet.
Färgen på röken var en blandning mellan blått och vitt men som sakt så är det fixat nu.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang