Hur vet man när dumpen är rätt inställd?

Batte
21 oktober 2007 · 45 Inlägg

Hej. Undrar hur man vet när dumpen är rätt inställd? Kan man ställa den får hårt resp. för mjukt. och vad kan hända.

Tacksam för svar:D

Mvh.Batte

Gör som Ford, Köp Volvo
Volvo V40 2.0T "Twinpipe" (2001)
Seeker
21 oktober 2007 · 49 Inlägg

om den inte öppnar när du kör för fulla muggar så kommer ju inte luften ut resp. åter.cirk. så då kan ju turbon skadas.
ställ den så mjukt det går, och om den öppnar sig på tomgång så skruvar du den hårdare och hårdare tills den inte gör det.. gjorde jag iaf med min jbrdump och funkar utmärkt tongue

Batte
22 oktober 2007 · 45 Inlägg

Seeker skrev:
om den inte öppnar när du kör för fulla muggar så kommer ju inte luften ut resp. åter.cirk. så då kan ju turbon skadas.
ställ den så mjukt det går, och om den öppnar sig på tomgång så skruvar du den hårdare och hårdare tills den inte gör det.. gjorde jag iaf med min jbrdump och funkar utmärkt tongue

Okej, för precis när jag satt ditt dumpen o gasade upp till ca 3500rpm och sen släppte gasen och när den då skulle gå ner på tomgång så dog nästan motorn. Var inte så kul när motorn dog på avfarten från motorvägen när jag skulle växla ner. Men fick ställa den hårdare så den inte gör så längre, är bara rädd att man ställer den för hårt. Men den öppnar ju sig när man trycker på gasen smile

Gör som Ford, Köp Volvo
Volvo V40 2.0T "Twinpipe" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang