Problem med min audi 100

S-Granberg
31 oktober 2007 · 43 Inlägg

Hej som rubriken lyder så har jag problem me min audi 100, år. 88b me 2,3an
Ibland så tappar bilen orken helt, när man tex ska köra om en lastbil så orkar den inte alls ,. den börjar direkt att mota.

och när man ska varva till med han ibland så orkar den inte riktigt utan börjar mota å smälla å ha sej, det är inte direkt avgasknallar utan något annat som börjar smälla å ha sej , som om det skulle va något me tändningen????

MKT tacksam för svar om någon har något vettigt förslag, eller om du varit me om det själv

MVH Simon

zovix Maskinbefäl
31 oktober 2007 · 1 038 Inlägg

Det kan vara bra att veta hur långt den gått också, och mer information om felet.

För det första när servades bilen senast, har du bytt stift, tändkablar eller något annat i tändsystemet?

Har du kollat att inte soppafiltret/luftfiltret är igensatt?

annars tipsar jag om: www.nordicaudi.com, ett bra forum att ställa audifrågor i.

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
S-Granberg
31 oktober 2007 · 43 Inlägg

En 2,3a som gått 22 tusen lugna mil, äldre folk som ägt den, jag har o inte äe soppa eller luft filtret för då skulle3 den nog inte smälla
det jag har bytt är:
Rotor
Fördelar lock
Tändkablar
Stift
Tändmodul

HAr till och med hafft in denn på verkstad men dom har inte heller fått till det

S-Granberg
31 oktober 2007 · 43 Inlägg

Brukar även bli mera känslig när det är fuktigt ute

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang