740 Gl- 88 B230f går dålig.

TIRBITOM
23 augusti 2007 · 30 Inlägg

Har en  nyinskaffad 740 funkar  ok startar oftast direkt ,lite ojämn tomgång, men tappar kraft när man gasar hårt, man hör motorn varvar som det skall när man kör kickdown men det händer inget , känns nästan som bilen går långsammare,kan det va kamremmen som sitter nån kugg fel eller*? tacksam för svar

Gaba_flumm
23 augusti 2007 · 130 Inlägg

om den skulle stå fel i kammen skulle den misstända.. och smälla nå hämst... men koll om du hittar nån luftläcka de kav litet... eller så är det nån av styrenheterna till insprutningen.

Volvo 744 GL "White Lady" (1986)
twin_cam Smålänning
23 augusti 2007 · 7 877 Inlägg

Kamremmen kan sitta någon kugg fel, ja.
Men eftersom bilen varvar som den ska så kanske du skulle kolla kopplingen så att inte den slirar...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
TIRBITOM
23 augusti 2007 · 30 Inlägg

Det är en automat låda

Kesler
23 augusti 2007 · 3 650 Inlägg

Kan vara att du har massa skit i tanken också..att det är nåt slags stopp därifrån så det inte kommer tillräckligt med bensin..

Gaba_flumm
23 augusti 2007 · 130 Inlägg

hur mycket har den gått?? jag har e aut med och den gjorde samma sak men då servade jag den och den gick som fan helt enkelt

Senast redigerat av Gaba_flumm (23 augusti 2007)

Volvo 744 GL "White Lady" (1986)
TIRBITOM
23 augusti 2007 · 30 Inlägg

Den Har Gått 29000 Inte Så Väl Servad Kanske Köpte Bilen I Söndags

Gaba_flumm
23 augusti 2007 · 130 Inlägg

men byt stift, kablar rotor och fördelarlocket och oljan... gör en hel servis och kolla ett vitt relä som sitter i säkringsboxen och se om det står samma år tal som bilen.. då kanske det är dags att byta de men jag tror det ska räcka att serva...
min har inte vart någe fel mekaniskt sen jag serva den...
fast den är slut på andra sätt i stället

Volvo 744 GL "White Lady" (1986)
High_Tower Leg. Volvo Nerd
23 augusti 2007 · 143 Inlägg

kolla alla bränsle pumpar, Kolla inställningar på ventilrar och Kamaxeln. Står nått av dessa fel så blir biler bara slöare juh mer man gasar på. Tycker du att bilen är slö i övrigt?

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!
TIRBITOM
23 augusti 2007 · 30 Inlägg

Nja Den Går Rätt Bra Om Man Inte Trycker Ner I Botten Men Gör Man Det Så Går Den Inge Vidare, Sen Beror Det Ju På Vad Man Jämför Med, Min Fin Bil S70 T5 Chippad Går Ju Lite Bättre Om Man Säger Så!wink Men Nåt E Knas Med 740 In
Kolla Kam Och Ventiler Måste Man Ju Öppna Hela Skiten Väl?

High_Tower Leg. Volvo Nerd
3 september 2007 · 143 Inlägg

TIRBITOM skrev:
Nja Den Går Rätt Bra Om Man Inte Trycker Ner I Botten Men Gör Man Det Så Går Den Inge Vidare, Sen Beror Det Ju På Vad Man Jämför Med, Min Fin Bil S70 T5 Chippad Går Ju Lite Bättre Om Man Säger Så!wink Men Nåt E Knas Med 740 In
Kolla Kam Och Ventiler Måste Man Ju Öppna Hela Skiten Väl?

"Fulllast" dvs fullgas och felinställda Ventilrar eller kamaxel = Dålig gång på motor

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!
Beaverus
5 november 2007 · 257 Inlägg

tjipp! har en 740 aut jag med och den beter sig nästan lika dant. den orkar på kickdown men den blir slöare och slöare. nu farsvann tomgången också. undrar om det rentutav kan vara samma fel vi har. hittar du något så skriv gärna. jag letar för fullt men jag kan inte hitta något. min har dock gått 49 000 mil men välservad så det borde inte krångla så mycket.

vad var det för motor du hade i din?

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.
Klorin_Elvis Fetast i stan !!
5 november 2007 · 991 Inlägg

Kolla insugs packning , insugsröret från luftmängdmätaren (plaströret) och sen kan du ju kolla spjällhusgivarekontakten och luftmängdmätaren   mvh Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang