s60r

bjoetty Type R
15 januari 2006 · 368 Inlägg

hade jag haft pengarna skulle jag inte tveka..

Honda is the shit!
Semifreak
15 januari 2006 · 98 Inlägg

Hoppas du läser detta!! Du måste skaffa manuell om möjligt! Vi har både en S60r manuell å en V70r automat.. Men alltså.. V70n är förbannat seg.. 0-100 7.7 sek stämmer verkligen.. Blir lätt ifrånkörd av en 2.5t med manuell.. Så hett tips. Köp manuell!! Om ni inte absolut måste ha automat..

         /Mvh Andreas

chrizz Administratör
15 januari 2006 · 11 783 Inlägg

Slayer9 skrev:
Hoppas du läser detta!! Du måste skaffa manuell om möjligt! Vi har både en S60r manuell å en V70r automat.. Men alltså.. V70n är förbannat seg.. 0-100 7.7 sek stämmer verkligen.. Blir lätt ifrånkörd av en 2.5t med manuell.. Så hett tips. Köp manuell!! Om ni inte absolut måste ha automat..

         /Mvh Andreas

Du menar att det är samma automatlåda i s60r och v70r?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
TeQuilla
15 januari 2006 · 764 Inlägg

Slayer9 skrev:
Hoppas du läser detta!! Du måste skaffa manuell om möjligt! Vi har både en S60r manuell å en V70r automat.. Men alltså.. V70n är förbannat seg.. 0-100 7.7 sek stämmer verkligen.. Blir lätt ifrånkörd av en 2.5t med manuell.. Så hett tips. Köp manuell!! Om ni inte absolut måste ha automat..

         /Mvh Andreas

Måste man vara snabbast. Allt går väl inte ut på att vara först iväg.

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
Christian S
15 januari 2006 · 4 816 Inlägg

chrizz skrev:

Slayer9 skrev:
Hoppas du läser detta!! Du måste skaffa manuell om möjligt! Vi har både en S60r manuell å en V70r automat.. Men alltså.. V70n är förbannat seg.. 0-100 7.7 sek stämmer verkligen.. Blir lätt ifrånkörd av en 2.5t med manuell.. Så hett tips. Köp manuell!! Om ni inte absolut måste ha automat..

         /Mvh Andreas

Du menar att det är samma automatlåda i s60r och v70r?

Ja det är samma, det är även exakt samma motor förutom möjligen olika värme och kylslangar.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Fredrik__A Besserwisser
15 januari 2006 · 312 Inlägg

Slayer9 skrev:
Hoppas du läser detta!! Du måste skaffa manuell om möjligt! Vi har både en S60r manuell å en V70r automat.. Men alltså.. V70n är förbannat seg.. 0-100 7.7 sek stämmer verkligen.. Blir lätt ifrånkörd av en 2.5t med manuell.. Så hett tips. Köp manuell!! Om ni inte absolut måste ha automat..

         /Mvh Andreas

Vad jobbar du med, som har råd med en S60R, en V70R och en Evo 8 på en gång? big_smile

EDIT

Du lär ju aldrig ha tråkigt när du är ute o kör iaf smile

Senast redigerat av Fredrik__A (15 januari 2006)

Fredrik, Laxå
THEBADGUY Gorgilus addictus
15 januari 2006 · 4 737 Inlägg

ja jag hada gärna haft en s60R men den är ju inte så billig precis

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Semifreak
15 januari 2006 · 98 Inlägg

Heheh.. S60Ren är morsans wink Men för att återgå till ämnet!!! Kan lämna lite fakta förstår du vad jag menar!

V70 2.5t man 0-100 7 sek (polare testade med deras)
V70R aut 0-100 7.7 sek (kan tillägga att den känns VÄLDIGT seg att köra med =/)
S60R man 0-100 5.8 har jag kört med inte riktigt 100% start

Slutsats: är det värt att lägga dubbla priset på en bil för att få bättre komfort/väghållning? Sen att S60Ren funkar fint med manuell kan jag tillägga och bilen är värd varje krona smile Motorljudet är sååå skönt bakom bilen wink.. Så om dom vill ha automat så köper dom det men jag skulle aldrig valt en sån som sitter med facit i hand smile Dock är ju automat guld värt i stan/landsväg.. Men det är ju erat val...

      /Mvh Andreas

Christian S
16 januari 2006 · 4 816 Inlägg

Kan tilllägga som en liten parantes att R line med automat låda har 50Nm mindre i vridmoment än en med manuell låda.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Fredrik__A Besserwisser
16 januari 2006 · 312 Inlägg

Den här informationen finns på Volvos hemsida, gäller dock för -06, men skillnaden är väl ungefär samma:
V70R: Acceleration 0–100 km/h, man/aut: 5,9/6,9 sek
          Bränsleförbrukning liter/100 km, blandad körning, man/aut: 10,7/11,1
Hittade ingen spec på S60R?

EDIT

Skulle nog inte heller köpa en R med automat faktiskt. Har inget emot automat, älskar det, men inte i en "sportbil" big_smile

Senast redigerat av Fredrik__A (16 januari 2006)

Fredrik, Laxå
Semifreak
16 januari 2006 · 98 Inlägg

Okey.. Då har dom nog förbättrat automatådan. Vilket var på tiden.. Uppgifterna jag skrev kom ifrån deras broschyr som hämtades i samband med köp 04! För alltså tyvärr med automaten känns den väldigt mycket långsammare än manuell... Tyvärr mer "kick" i kompisens V70 2.5t, med manuell wink!

Labrat
16 januari 2006 · 27 Inlägg

Jag har en S60R manuell, rekomenderas! smile AWD är stabilt som fan, 6-växlad manuell är trevligt, 2100rpm på motorvägen i 110Km/h, också trevligt. Den ser ut att ha "face lift", det är nice.
Kollade inte om det var en import eller inte...

Det är mkt pengar men 2:a handsvärdet är bra som "andra köparen", dessutom vagnskadegaranti kvar, vilket ger ca halva försäkringspremien, vilket blir en heldel.

Lycka till!

Labrat

"R" wannabes finns det gott om!
decido Student
16 januari 2006 · 3 Inlägg

Har för mig att automaten är sexväxlad från och med 06, därav skillnaden i acceleration jämfört med tidigare årsmodeller.

Fredrik__A Besserwisser
16 januari 2006 · 312 Inlägg

Labrat skrev:
Jag har en S60R manuell, rekomenderas! smile AWD är stabilt som fan, 6-växlad manuell är trevligt, 2100rpm på motorvägen i 110Km/h, också trevligt.

Gaaah, inte lite avis big_smile

Fredrik, Laxå
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang