motorn dör när man svänger åt höger på en mazda 323f.. ideér? tips?

TOYOTAMANIAC moklare
9 november 2007 · 21 Inlägg

min syster kom till mig och sa att hennes bil dör när man svänger åt höger, jag började asgarva och idiot förklara henne tills jag själv provkörde den. det stämde! vad kan det va för fel? nån med samma bekymmer?

catch u on the flipside
mazdalover
9 november 2007 · 542 Inlägg

dom har nog bytt tank och satt på en "pirattank", skilnaden på dom och orginal är skvalpplåten i tanken. pirattankarna har så liten plåt så bensinen rinner bort från pumpen medan orginal har bätre konstruktion med högre plåtar som håller kvar bensinen vid pumpen

hadde detta problem på min 626 när jag köpte den. mellan halv och en kvarts tank började det hända, skaffade en orginaltank sedan var problemet borta

Fimpha
9 november 2007 · 557 Inlägg

Låter som pump problem

//Jerry
TOYOTAMANIAC moklare
9 november 2007 · 21 Inlägg

Fimpha skrev:
Låter som pump problem

det skulle det kanske kunna va för problemet har blivit värre med  tiden...

catch u on the flipside
TOYOTAMANIAC moklare
9 november 2007 · 21 Inlägg

mazdalover skrev:
dom har nog bytt tank och satt på en "pirattank", skilnaden på dom och orginal är skvalpplåten i tanken. pirattankarna har så liten plåt så bensinen rinner bort från pumpen medan orginal har bätre konstruktion med högre plåtar som håller kvar bensinen vid pumpen

hadde detta problem på min 626 när jag köpte den. mellan halv och en kvarts tank började det hända, skaffade en orginaltank sedan var problemet borta

ok tack för tipset!

catch u on the flipside
TOYOTAMANIAC moklare
9 november 2007 · 21 Inlägg

Nån med fler tips ?

catch u on the flipside
TOYOTAMANIAC moklare
10 november 2007 · 21 Inlägg

Felet fixat !

Fick svar på annat forum. Det var förfiltret som behövde rengöras.

Lyft på Sittsoffan i baksätet.. där ungen sitter d lite kablar anslutna till en kontakt på en liten blänkande metall bit.. lossa på skruvarna på den lilla plattan o lyft... såklart koppla bort kontakten o sånt först, även batteriet tror ja... lyft åp den så sitter pumpen där under.. o så sitter förfiltret på pumpens undersida

catch u on the flipside
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang