Ny bil på ingång... skyline

vargass
23 november 2005 · 98 Inlägg

Hej det är så att jag hittade en skyline från japan som jag har lust o köpa har inte fått reda på priset ännu men den ska enligt denna ägare ha ca 1200Hk bänkade o klara trimmad av  en firma vid namn SUMO... o undrar med er som är vana vid dessa hästkrafter om det är möjligt att kunna hålla en sådan kvar på vägen och om en sådan är söndertrimmad o inte ska köpas?
Mycket glad för svar.. Mvh Jocke

Senast redigerat av vargass (23 november 2005)

BMW Full fräs!
//Jocke den hårde ;)
_Street_ 200sx Driver
23 november 2005 · 366 Inlägg

Fy fan ! 1200hk , det är ett par hästar att tygla tongue

-=Nissan 200sx s13 =-
PeppeVectra Peppe Vectra
23 november 2005 · 1 076 Inlägg

En sån bil hade jag inte köpt personligen.
den är ju enbart byggd för att gå 402m sen ska den renovers 1 vecka sen 402m till. ingen bil man kör runt med på vägarna.
Sen nummer 2. du får aldrig igenom en personbil med den kalibern på svensk bilprovning, finns inte en chans i världen att den klarar avgaskraven.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
vargass
23 november 2005 · 98 Inlägg

Det har du nog rätt i men då känns det meningslöst att köpa den o bara kunna framföra den på strippen coolt eoförsig men man vill ju gärna visa upp den på vägarna men då går det nog inte o besiktiga den som du säger.... men tack för svar.. Mvh jocke


Lucifer84 skrev:
En sån bil hade jag inte köpt personligen.
den är ju enbart byggd för att gå 402m sen ska den renovers 1 vecka sen 402m till. ingen bil man kör runt med på vägarna.
Sen nummer 2. du får aldrig igenom en personbil med den kalibern på svensk bilprovning, finns inte en chans i världen att den klarar avgaskraven.

BMW Full fräs!
//Jocke den hårde ;)
bjoetty Type R
23 november 2005 · 368 Inlägg

Lucifer84 skrev:
En sån bil hade jag inte köpt personligen.
den är ju enbart byggd för att gå 402m sen ska den renovers 1 vecka sen 402m till. ingen bil man kör runt med på vägarna.
Sen nummer 2. du får aldrig igenom en personbil med den kalibern på svensk bilprovning, finns inte en chans i världen att den klarar avgaskraven.

precis. satsa på en mer "normal trimmad" skyline istället som du kan använda på strippen och utanför

Honda is the shit!
merl
23 november 2005 · 202 Inlägg

Besväret att ens kunna regga in bilen i sverige lär vara nåt i hästväg. Om det ens går...

1200hk är ju som sagt sjukt mkt effekt. Inget du på långa vägar behöver.
Avråder dig starkt från att köpa denna bil. Bättre att ta en med lite mer moderat effekt och modifikationer, säg runt 500hk. Då får du en mkt rolig bil som du inte behöver renovera/skruva i varannan vecka.

vargass
23 november 2005 · 98 Inlägg

Jo ska nog kolla efter en med lite mindre i då big_smile vill gärna testa på lite mer drifting lite tråkigt när man försöker med det med vinterbilen (940 137Hk) big_smile men då skulle en med ca 500  vara perfekt.. tack för svar.. Mvh Jocke

BMW Full fräs!
//Jocke den hårde ;)
IceDog Serviceingenjör
23 november 2005 · 65 Inlägg

Tycker det har gått lite inflation i skylines senaste tiden, snabb sökning på Blocket gav mellan 35-36 träffar!

Är dom verkligen så coola som alla tycker?

Kör en A8 -97 med S8 optik (Till Salu)
Lotus Super7 S3 på Garaget
Min Hemsida Lotus Super7 S3
Lotus Super7 S3 Replika "Se7en" (1997)
lindbergern xPuffra
23 november 2005 · 196 Inlägg

IceDog skrev:
Tycker det har gått lite inflation i skylines senaste tiden, snabb sökning på Blocket gav mellan 35-36 träffar!

Är dom verkligen så coola som alla tycker?

dom e coolare! wink

BMW M635 (1984)
BMW M3 E30 (1987)
bjoetty Type R
23 november 2005 · 368 Inlägg

IceDog skrev:
Tycker det har gått lite inflation i skylines senaste tiden, snabb sökning på Blocket gav mellan 35-36 träffar!

Är dom verkligen så coola som alla tycker?

Hur kan den inte va cool? smile

Honda is the shit!
PeppeVectra Peppe Vectra
23 november 2005 · 1 076 Inlägg

den är cool å ha, cool å äga, Ocool å betala försäkring på.  smile

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
IceDog Serviceingenjör
23 november 2005 · 65 Inlägg

Verkade som det var ett övertygande JA-svar på min fråga wink

Kör en A8 -97 med S8 optik (Till Salu)
Lotus Super7 S3 på Garaget
Min Hemsida Lotus Super7 S3
Lotus Super7 S3 Replika "Se7en" (1997)
michael561 Rekondare
23 november 2005 · 289 Inlägg

IceDog skrev:
Tycker det har gått lite inflation i skylines senaste tiden, snabb sökning på Blocket gav mellan 35-36 träffar!

Är dom verkligen så coola som alla tycker?

Håller faktiskt med...smile

R34:an är den enda som fortfarande har "det" enligt mig...annars kan man ju lika gärna köpa något annat...

BMW 530iA
Audi 100 2,0E
M1cha
23 november 2005 · 645 Inlägg

Undra hur länge den håller... Typ 1 vecka på vägen.

Iaf, tror jag har sett den på blocket om jag inte har fel. Den är skön, men lite för trimmad. Dessutom måste man ha en jädrans erfarenheter utav bilars krafter.

Power is nothing without control. ^_^

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
cossie84 cossie jens
23 november 2005 · 127 Inlägg

1200 hk ingen mening tar cp lång tid att lära sig köra bra tider med en sån bil... sen går det sönder 100 gånger innan man har lärt sig köra bilen,,, kolla bara på han som köpte supramannens bil han körde 13 tider med den på stripen...

Maizer
23 november 2005 ·

Finns det nån japansk sida där man kan kolla beg. bilar? Och där man fattar va de står helst?=p

vargass
23 november 2005 · 98 Inlägg

BAD_ROBOT skrev:
Undra hur länge den håller... Typ 1 vecka på vägen.

Iaf, tror jag har sett den på blocket om jag inte har fel. Den är skön, men lite för trimmad. Dessutom måste man ha en jädrans erfarenheter utav bilars krafter.

Power is nothing without control. ^_^

Har ju en vässad saab så det ska väl räcka med erfarenhet wink

BMW Full fräs!
//Jocke den hårde ;)
PeeWees2k
18 januari 2006 · 4 Inlägg

kan bli lite halv knepigt att regga den i svergie smile

Skyracer Skyracer
19 januari 2006 · 917 Inlägg

IceDog skrev:
Tycker det har gått lite inflation i skylines senaste tiden, snabb sökning på Blocket gav mellan 35-36 träffar!

Är dom verkligen så coola som alla tycker?

Dom är coolare, enligt många, inkl. mig. big_smile

För att svara på frågan så är en Skyline med 1200 hästar inte för "gatan" i Sverige. Dels gäller det att ha en rejäl budget för reservdelar och sen blir det ett helsicke att hålla dig på rätt sida lagen, både vad gäller försäkring, besiktning och hastighet. wink

Lycka till med ditt sökande efter Skyline, kolla gärna in Skyline.se för att få svar på dina frågor.

Mvh
Håkan

Senast redigerat av Skyracer (19 januari 2006)

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö
Toyota GR86 (2022)
Toyota AE86 Sprinter Trueno "GT Apex - Panda - Initial D" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang