Golf GTI 8v trimmning

Jenzen
17 januari 2006 · 9 Inlägg

Jag är sugen på att trimma min golf lite.
men jag vet inte riktigt vad eller hur jag ska göra eller vad det kostar.
! kom gärna med seriösa förslag !

PeppeVectra Peppe Vectra
17 januari 2006 · 1 076 Inlägg

vad sägs om g60 kolvar, smidda stakar, ballanserad vev, weber förbasare, extraktor grenrör, masserati turbo, vattensprut, smidda drivaxlar och en jävla massa förstärkning. inget som är omöjligt!! finns en bil med detta vad jag vet vet dock inte var bilen finns nu. prislapp...  ??  mellan 30-100k beroende på var man skaffar delarna.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
MeloveGolf Vw trimmare
18 januari 2006 · 2 995 Inlägg

Porta, Plana ,Dubbla webrar , Nytt insug, Smidda kolvar, Borra till 2L, Smidda vevstakar,  x-traktor grenrör, Blueprintablocket, Trimm kam, Lättatsvänghjul, Stelare fästen,byta drev i lådan, Oilscraper  osv osv  finns inga begränsningar förutom ekonomin smile

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
BoostLogic
19 januari 2006 · 272 Inlägg

Använd sök fuktionen wink 8V går nästan under samma trim som 16V..

Det du kan göra är att köpa ett 2 liters block från en VW Passat GT, och sedan sätta på din 8 ventilerstopp på den. Ska passa rakt av efter att du planat toppen så du får rätt komp. När du ändå byter block så kan du passa på att max porta toppen, sätta i en vassare kam. Balansera bottendelen, fullflödesavgassystem, nytt insug och plenum som är flödestestat sedan matchportat med toppen. Modifierad och bearbetad vevhusventilation.

Senast redigerat av BoostLogic (19 januari 2006)

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
stromqvist
19 januari 2006 · 88 Inlägg

du kan ju börja me att slipa om din orginal kam te snäppet värre, porta och plana. om du åker folkrace/rally eller känner folk inom den världen så e de ganska så lätt att komma i kontakt me folk som kan plana o slipa kammar. porta gör du ju hemma i garaget me slipstift.

chrillemk2gti
19 januari 2006 · 197 Inlägg

konverterar till 20v absolut det billigaste du kan göra om du vill ha effekt som är besiktningsbar.

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...
LasseMan underordnad allfixare
20 januari 2006 · 696 Inlägg

kolla om du får tag på nån trimkam blev bra mycket skillnad hängde på 16v rätt bra

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
IMÅP4CT
20 januari 2006 · 36 Inlägg

extraktor 2.5" system, power rohr, annat insug, andra kammar, plana o porta toppen där har du nått att börja med

FugitivE BMW Power
20 januari 2006 · 2 362 Inlägg

eller så köper du en g60 motor eller en a3 1,8 t tongue

BMW, bogsering med wire :/
Disälturbo Jude
20 januari 2006 · 86 Inlägg

http://www.jt-tuning.se/ har extraktorgrenrör till golf 8v

4G63GalantGTI_R Avstängd
21 januari 2006 · 138 Inlägg

jo plana förgasaren porta brytaren blueprinta k-jetrespiratorn och degradera till 6ventil med WOLFsFaÄeGEN I1,8ssätt dit dubbla överliggande cykelpumpar...sen blåser det som....en maserati turbo=)


Köp en audi 100 1,8 s= motor (sportmodellen) passar Direkt i golf utan ändringar...  max porta och plana toppen 1,5 mm ,2,5 tums avgassystem och montera kolvar, vevstakar från en 2,3a så blir det 2,1 liter, med trimchip= 170 hästar om kjetronic systemet fungerar som det ska och är i bra skick...
---många folkrace åkare kör med detta konceptet som funkar bra...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang