Tips på trim till Audi A4 1.8T -96??

kasparaitis
5 oktober 2007 · 5 Inlägg

Vart är det bäst att vända sig??

Vad är bäst, chip osv..?

lemmes
5 oktober 2007 · 4 Inlägg

Ring å snacka mä grabbarna på BSR, dom har shyssta grejor!

The_Dude
6 oktober 2007 · 550 Inlägg
GTIClubsport
6 oktober 2007 · 451 Inlägg

www.powerchip.se  2499kr monterad å klart 1års garanti.. ja ska chippa min bil där ja får 210hk/310nm för 2499värd pengarna..

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!
Volkswagen GTI Clubsport "Max Utrustad" (2017)
BMW Alpina B3 Biturbo "Alpina B3 Nr 002" (2007)
Connidja Beyond Godlike
6 oktober 2007 · 146 Inlägg

Jag har powerchip, min polare har chip från BSR. Hans bil går bättre.... SURT FÖR MIG smile

Dom säger det!
GTIClubsport
6 oktober 2007 · 451 Inlägg

har du ts eller bara t ?

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!
Volkswagen GTI Clubsport "Max Utrustad" (2017)
BMW Alpina B3 Biturbo "Alpina B3 Nr 002" (2007)
kasparaitis
6 oktober 2007 · 5 Inlägg

2_Hot_Golf skrev:
har du ts eller bara t ?

Jag hara bara t...

GTIClubsport
6 oktober 2007 · 451 Inlägg

aha okej.. jag har en 1.8ts quattro som ja ska chippa hos powerchip hoppas de blir bra resultat.. du får typ 190hk/300nm de e värt pengarna big_smile

Senast redigerat av 2_Hot_Golf (6 oktober 2007)

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!
BMW Alpina B3 Biturbo "Alpina B3 Nr 002" (2007)
Volkswagen GTI Clubsport "Max Utrustad" (2017)
kasparaitis
6 oktober 2007 · 5 Inlägg

2_Hot_Golf skrev:
aha okej.. jag har en 1.8ts quattro som ja ska chippa hos powerchip hoppas de blir bra resultat.. du får typ 190hk/300nm de e värt pengarna big_smile

Jaa, så känner jag me, att det skulle vara värt varje öre! tongue 150hk som jag har nu är lite surt, skulle inte göra nåt om det hände lite mer när man trycker på gasen! smile

kasparaitis
6 oktober 2007 · 5 Inlägg

Connidja skrev:
Jag har powerchip, min polare har chip från BSR. Hans bil går bättre.... SURT FÖR MIG smile

hehe, okej tongue rätta mej om jag har fel, BSR är bra mycke dyrare än powerchip? Är det värt dom extra slantarna?

zander
6 oktober 2007 · 371 Inlägg

jag hade nog satsat på Bsr, ace-competition eller dahlbäck smile.. och kompletterat med komplett avgas

Life is a bitch, then u die
GTIClubsport
7 oktober 2007 · 451 Inlägg

om du satsar på mer effekt måste kopplingen oxå bytas för orginala kopplingen pallar inte me många nm..

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!
BMW Alpina B3 Biturbo "Alpina B3 Nr 002" (2007)
Volkswagen GTI Clubsport "Max Utrustad" (2017)
Granathe
7 oktober 2007 · 136 Inlägg

någon som vet vilka chipp dahlbäcks racing kör med?

VW Passat 1.8T. 97-
The_Dude
7 oktober 2007 · 550 Inlägg

Granathe skrev:
någon som vet vilka chipp dahlbäcks racing kör med?

Han e MTM återförsäljare.

audia618
20 oktober 2007 · 2 Inlägg

om jag chippar min bil behövs starkare tändstift o ny koppling?
eller vad mer finns det för risker med chip? LMM?

har en audi a6 1,8t automat
öppet sportluftsfilter (bsr)
dumpventil
LMM e nog paj;) vad finns det för chans att kunna ha det jag har utan att LMM pajar?

tack för svar,e ganska ny på detta

zander
20 oktober 2007 · 371 Inlägg

Du behöver inte byta kopling och tändstift för chipning!!
om du inte kan ha öppet filter kan du ha sport filter som insats.

om du vill byta tändstift så kan du ta "halo" och sen chippa efter dem.,. kan i vissa fal ge ngn + häst! smile komplettera med komplett avgas (om din budget räcker till) så får du bra prestanda ur en familje bil tongue

Life is a bitch, then u die
TTTTT
23 november 2007 · 945 Inlägg

tja........en programvara från bsr till din 1,8t ligger på ungerfär 9 lax och ett sport avgas på typ 3 lax.....vet inte exakt va dom utlovar på din bil..men jag har en 1,8t i en octavia RS....utlovad prestanda e 320nm/215 hk/1,3 bar i ladd har jag för mig........för
delen med bsr är ju att dom inte löder in ett chip i bilen, utan byter ut programvaran genom diagnostik uttaget.....din orginal setting till bilen lägger sig i bsr boxen vilket gör att du hela tiden har kvar din programvara hemma i lådan, om du skulle vilja switscha tillbaka till orginal så gör du d själv........dessutom så elliminerar du risken med att löda in ett chip i styrboxen på bilen...har man osis är nissen som löder e lite slarvig så står du ju där med en rasad box å d e inte helt billigt.
jag har en polar eso jobar på skoda, han säger att dom har haft ett antal bilar inne för box byte där det har handlat om inlödda chip..men dom har inte haft nån inne som har haft probs med bsr:s prylar...jag e ingen förespråkare för bsr, men min pinnar på riktigt bra å jag har inte haft nåt strul allas.Va nere å snackade lite skit med polarn på skoda i går, han kopplade in datornpå skoj å drog ut ala felkoder...bilen e helt oki,inga knas koder alls.
sen så e re ju så att man får va man pröjsar för.
Jag skulle inte låte tex its fun chippa min bil.....visst dom surrar om Jurgen Weisse å shit, men han har ju inget me d företaget å göra, e ba d att dom köper sina chip från jurgen e ju inte han som löder i dom sen.

blinka blått om du vill rejsa!
TTTTT
23 november 2007 · 945 Inlägg

tja........en programvara från bsr till din 1,8t ligger på ungerfär 9 lax och ett sport avgas på typ 3 lax.....vet inte exakt va dom utlovar på din bil..men jag har en 1,8t i en octavia RS....utlovad prestanda e 320nm/215 hk/1,3 bar i ladd har jag för mig........för
delen med bsr är ju att dom inte löder in ett chip i bilen, utan byter ut programvaran genom diagnostik uttaget.....din orginal setting till bilen lägger sig i bsr boxen vilket gör att du hela tiden har kvar din programvara hemma i lådan, om du skulle vilja switscha tillbaka till orginal så gör du d själv........dessutom så elliminerar du risken med att löda in ett chip i styrboxen på bilen...har man osis är nissen som löder e lite slarvig så står du ju där med en rasad box å d e inte helt billigt.
jag har en polar eso jobar på skoda, han säger att dom har haft ett antal bilar inne för box byte där det har handlat om inlödda chip..men dom har inte haft nån inne som har haft probs med bsr:s prylar...jag e ingen förespråkare för bsr, men min pinnar på riktigt bra å jag har inte haft nåt strul allas.Va nere å snackade lite skit med polarn på skoda i går, han kopplade in datornpå skoj å drog ut ala felkoder...bilen e helt oki,inga knas koder alls.
sen så e re ju så att man får va man pröjsar för.
Jag skulle inte låte tex its fun chippa min bil.....visst dom surrar om Jurgen Weisse å shit, men han har ju inget me d företaget å göra, e ba d att dom köper sina chip från jurgen e ju inte han som löder i dom sen.

blinka blått om du vill rejsa!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Rovers · 455 svar · Igår 18:37 · Projekt
Evenemang