Eclipse spyder -96 med automatproblem!

TeBo
25 november 2007 · 9 Inlägg

Hej

Jag har precis köpt en eclipse spyder med automat importerad från USA. Efter några dagar fullt fungerande så ballade lådan ur helt.

Började med att jag kom ner till bilen och skulle vrida om nyckeln och starta bilen och då sa det bara klick och bilen ville inte starta. Tog ut nyckeln och provade igen och då gick det. efter detta så blev automatlådan jättekonstig. började hoppa ur växlar, la i fel växlar, drev ingenting plötsligt för att sedan inte driva alls och detta från att den var hur bra som helst och inga tecken på att den e dålig att 7 minuter senare inte driva alls.

Jag har en Mitsubishi Eclipse Spyder -96 och skulle vara intresserad av alla tips som jag kan få!!!! Tack alla som orkar lägga lite energi i min nya "pärla"

Tack på förhand!

Rock ON!
speedshop
25 november 2007 · 246 Inlägg

Kolla batteriet..
Dålig cell eller?
Byt till nytt batteri!!
Låt det vara frånkopplat ett tag innan du kopplar in det nya
Hela motorstyrningen kan dumma sig om du har taskig spänning

TeBo
26 november 2007 · 9 Inlägg

Hej

Tack för svaret. Jag har  gjort rent alla kontakter uppe vid batteriet och kollat jorden i karossen och även haft det frånkopplat i en hel dag. Men samma sak.... Finns det en jordkabel som sitter i växelådan också?
Några andra kablar som borde vara bra o göra rent?
Tror ni/du att detta enbart e elektroniskt fel?
Jag ska nu pröva o byta filter och olja får se ifall det hjälper.

Tacksam för svar.

Rock ON!
TeBo
27 november 2007 · 9 Inlägg

Hej alla!

Igår rensade vi lådan på gammal olja och bytte filter. Det var inte vackert.
Då hoppade den igång! Nu ska jag köra några mil, byta olja igen och sen efter några mil igen, byta olja och filter en gång till.

Tack alla för tips och idéer!

IT IS NOW ALIVE!!!smilesmilesmilesmilesmilesmilebig_smilebig_smilebig_smile

Rock ON!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang