Högt co 2500 värde, golf III

LordGlassboet Glassbåtsingengör
23 november 2007 · 207 Inlägg

Fick inte igenom golfen i besiktningen idag p.g.a att co 2500 värdet låg på 0.8 (0.3 godkänt).
På tomgång hade jag 0.1 (0.5 godkänt), lamdba helt ok med sina 1.01 men lite högt hc på 0.89 (1 godkänt).

Jag har ett litet hål (stort som en fingernagel) vid mellandämparen, påverkar det co 2500 värdet något?

Räcker det att slå in ett par liter k-sprit tror ni för att ordna den godkänt, eller behövs mer drastiska åtgärder?

Signaturtext kan du vara själv!
dj_padde
23 november 2007 · 1 813 Inlägg

du får nog fixa dit rör.. ta en öl burk ta sönder burken på längden och sen smeta en jävla massa avgaspasta och sen på med det där hålet är och 2 klämmor runt röret och ölburken så e det fixat;) håller inte så länge men håller iaf besiktningen och kanske några veckor till smile finns avgasband lr vad det heter som man lindar om håler på röret oxå finns tex på biltema m.m !! bara göra nått hemma meck så den går igenom så har du ett år på dej att fixa det rejält sen;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
zovix Maskinbefäl
23 november 2007 · 1 038 Inlägg

Har du kat på golfen? I så fall kan det vara att den inte tänt ordentligt. Ta och kör i en 5-10l E85 och fyll upp tanken men bensin, sedan kör du bilen ordentligt varm, sen borde den gå igenom.

Min E85 saab som jag hade förut låg på: Lambda 1,01 CO(tomgång) 0 och CO(2500rpm) 0 den var från -90 med ett bosch LH jettronic 2.4 sprut. Dessa värden, med en katalycator som inte gick igenom besiktnngen på bensin.


Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
The_Dude
23 november 2007 · 550 Inlägg

zovix skrev:
Har du kat på golfen? I så fall kan det vara att den inte tänt ordentligt. Ta och kör i en 5-10l E85 och fyll upp tanken men bensin, sedan kör du bilen ordentligt varm, sen borde den gå igenom.

Min E85 saab som jag hade förut låg på: Lambda 1,01 CO(tomgång) 0 och CO(2500rpm) 0 den var från -90 med ett bosch LH jettronic 2.4 sprut. Dessa värden, med en katalycator som inte gick igenom besiktnngen på bensin.


Mvh Magnus

Varför skall man fuska igenom bilen ????????

Är det inte bättre att laga ett uppenbart hål ????

Sen är det ganska vanligt att lambdasonden går isönder.

bumpe Lastbilsmekaniker
23 november 2007 · 3 878 Inlägg

The_Dude skrev:
Är det inte bättre att laga ett uppenbart hål ????

Håller med, tar ju inte många minuter o svetsa igen det, alternativt många kronor på en verkstad...

LordGlassboet Glassbåtsingengör
27 november 2007 · 207 Inlägg

Ni tror alltså att hålet har med co 2500 värdet att göra?

Signaturtext kan du vara själv!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang