Allmän avgas-systems-vetenskap :P

uLLved Audifil.
17 januari 2006 · 123 Inlägg

Fick bygga lite med en universal-katt...hade inte råd med 3500:- till en ny wink

Det väser lite när man gasar och den brummar lite väl mycket, p.g.a läckor då, även om jag tyckte att jag fick svetsat allting så att det var tätt.

Undrar därför då om det funkar att lägga på monteringpasta EFTER man har svetsat skarvarna?
jag tänkte att jag skulle täta igen svets-skarvarna med lite monteringspasta så att man slipper allt missljud tongue

MysdressLarry
17 januari 2006 · 212 Inlägg

det fungerar ett tag (ca 2 veckor) sen blir det bara smulor av allt å rammlar bort.
så var det för mig iaf.

BMW 525d (2005)
Sharky
17 januari 2006 · 10 287 Inlägg

Plocka ner och svetsa om. Fuska inte.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
uLLved Audifil.
17 januari 2006 · 123 Inlägg

Grejjen är du att jag svetsat så gott det går...sen kan jag imnte svetsa om då jag inte har nån gas-svets så jag kan inte skära bort svetsningarna =/

Kornz Solfilmsmontör
17 januari 2006 · 947 Inlägg

uLLved skrev:
Grejjen är du att jag svetsat så gott det går...sen kan jag imnte svetsa om då jag inte har nån gas-svets så jag kan inte skära bort svetsningarna =/

vinkel slipen är ett fint verktyg som gud har skänkt till människan big_smile

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
uLLved Audifil.
17 januari 2006 · 123 Inlägg

Ha ha, det har du rätt i wink
men som sagt, jag kan inte få det tätare med hjälp av svetsen så jag ska försöka täta med monteringspasta.

någon som har ett annat förslag?

Aatos
17 januari 2006 · 291 Inlägg

hade du tillräcklig spalt när du svetsade, så det brände igenom ordentligt... 2-3mm spalt borde du åtminstone... då blir det inte läckor heller...

så jag tror nog ända alternativet är att svetsa om...

Rinkan
17 januari 2006 ·

försök att få tag på en gas kärra och gas svetsa då ser du om det är tätt det blir so svarta prickar där det är hål +att det håller längre än men mig

Sveas__Stolthet
17 januari 2006 · 13 Inlägg

gå en fordonslinje och lär dej jobba med bilar............smile

Tittade in, å inuti satt en inuit å tittade ut
volvo_240_tic ingen aning
17 januari 2006 · 687 Inlägg

vad använde du för svets??

även zebran har sina fläckar
Volvo 240 Estate "Klöver" (1981)
Volvo S60 D "Black Ace" (2006)
uLLved Audifil.
17 januari 2006 · 123 Inlägg

Biltemas näst minsta.
Icke-gas...en liten basic-svets smile Det var farsan som svetsade, och kontrollerade därför också ordentligt wink

Aatos
18 januari 2006 · 291 Inlägg

ok... då ligger nog felet på svetsen tror jag, ingen svets att rekomendera, har själv en utan gas och jag tyckte det var bortkastade pengar att köpa en sån...

Skaffa en riktig MIG/MAG svets med gas så skall du se att det blir bra... eller en TIG svets..

Lycka till!!

Rinkan
23 januari 2006 ·

Sveas_stolthet: Vet du inte hur man gör när man gas svetsar??För jag antar att det var mig du menade när du skrev om fordonslinje!!

Bara arbetat som mekaniker i drygt 7år

volvo_240_tic ingen aning
23 januari 2006 · 687 Inlägg

svetsa med mig istället...

även zebran har sina fläckar
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang