Försäkringsfråga

mecamartin
3 december 2007 · 115 Inlägg

Jo jag undrar om man måste betala hela självrisken där värdet på det som blev skadat är mindre än självrisken?? ( i detta fall en nummerplåtshållare som MAX MAX kostar 100:-) då målsägaren inte vill göra upp i godo

TTTTT
3 december 2007 · 945 Inlägg

mecamartin skrev:
Jo jag undrar om man måste betala hela självrisken där värdet på det som blev skadat är mindre än självrisken?? ( i detta fall en nummerplåtshållare som MAX MAX kostar 100:-) då målsägaren inte vill göra upp i godo

om det understiger själrisken så tjänar du ju på att tjacka delen själv å smocka dit.....men å andra sidan om du vet vem som har orsakat skadan så va då självrisk???
då är det ju orsakandes försäkring som ska täcka din skada!
Och då är det mellan era försäkringsbolag som dialogen ska äga rum.
Vet du inte vem som har orsakat skadan och du har halv försäkring så går ditt försäkringsbolag in å täcker för skadan, men då måste ju du betala din egen självrisk.

blinka blått om du vill rejsa!
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
3 december 2007 · 5 650 Inlägg

vad än skadorna är när man tar ut försäkrginen äre sälvriksen även om de skulle kosta 1 krona att laga rätt ondöigt och ta ut försäkringen på biligare sakdor än självrisken för de kan man ju punga ut sj och smidigare

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
mecamartin
3 december 2007 · 115 Inlägg

Jo men det är jag som har ordnat till den lilla skadan men han som jag råka köra på vill ta ut försäkringsbolaget, och självrisken ligger på 1000:- + är man under 24år så är det ytterliggare 1000:- så alltså 2000:- får jag då betala för en nummerplåtshållare för att han vill ta ut försäkringsbolaget



TTTTT skrev:

mecamartin skrev:
Jo jag undrar om man måste betala hela självrisken där värdet på det som blev skadat är mindre än självrisken?? ( i detta fall en nummerplåtshållare som MAX MAX kostar 100:-) då målsägaren inte vill göra upp i godo

om det understiger själrisken så tjänar du ju på att tjacka delen själv å smocka dit.....men å andra sidan om du vet vem som har orsakat skadan så va då självrisk???
då är det ju orsakandes försäkring som ska täcka din skada!
Och då är det mellan era försäkringsbolag som dialogen ska äga rum.
Vet du inte vem som har orsakat skadan och du har halv försäkring så går ditt försäkringsbolag in å täcker för skadan, men då måste ju du betala din egen självrisk.

TTTTT
3 december 2007 · 945 Inlägg

mecamartin skrev:
Jo men det är jag som har ordnat till den lilla skadan men han som jag råka köra på vill ta ut försäkringsbolaget, och självrisken ligger på 1000:- + är man under 24år så är det ytterliggare 1000:- så alltså 2000:- får jag då betala för en nummerplåtshållare för att han vill ta ut försäkringsbolaget



TTTTT skrev:

mecamartin skrev:
Jo jag undrar om man måste betala hela självrisken där värdet på det som blev skadat är mindre än självrisken?? ( i detta fall en nummerplåtshållare som MAX MAX kostar 100:-) då målsägaren inte vill göra upp i godo

om det understiger själrisken så tjänar du ju på att tjacka delen själv å smocka dit.....men å andra sidan om du vet vem som har orsakat skadan så va då självrisk???
då är det ju orsakandes försäkring som ska täcka din skada!
Och då är det mellan era försäkringsbolag som dialogen ska äga rum.
Vet du inte vem som har orsakat skadan och du har halv försäkring så går ditt försäkringsbolag in å täcker för skadan, men då måste ju du betala din egen självrisk.

aha....sorry...missförstod dig. Trodde d va du som hade fått en skada.
Ja , om han envisas med att blanda in försäkringsbolaget så är det bara för dig att snällt betala självrisken.
Då är det ju ditt bolag som ska ersätta honom för den skadan han har fått på sin bil å då e re bara för dig å punta. Å det finns ingen lägre självrisk för billiga eller små skador.
Sorry e bara å bita i det sura äpplet  så fall

blinka blått om du vill rejsa!
mecamartin
3 december 2007 · 115 Inlägg

Ja det lät ju inte så bra det:/




TTTTT skrev:

mecamartin skrev:
Jo men det är jag som har ordnat till den lilla skadan men han som jag råka köra på vill ta ut försäkringsbolaget, och självrisken ligger på 1000:- + är man under 24år så är det ytterliggare 1000:- så alltså 2000:- får jag då betala för en nummerplåtshållare för att han vill ta ut försäkringsbolaget



TTTTT skrev:

om det understiger själrisken så tjänar du ju på att tjacka delen själv å smocka dit.....men å andra sidan om du vet vem som har orsakat skadan så va då självrisk???
då är det ju orsakandes försäkring som ska täcka din skada!
Och då är det mellan era försäkringsbolag som dialogen ska äga rum.
Vet du inte vem som har orsakat skadan och du har halv försäkring så går ditt försäkringsbolag in å täcker för skadan, men då måste ju du betala din egen självrisk.

aha....sorry...missförstod dig. Trodde d va du som hade fått en skada.
Ja , om han envisas med att blanda in försäkringsbolaget så är det bara för dig att snällt betala självrisken.
Då är det ju ditt bolag som ska ersätta honom för den skadan han har fått på sin bil å då e re bara för dig å punta. Å det finns ingen lägre självrisk för billiga eller små skador.
Sorry e bara å bita i det sura äpplet  så fall

Okim Dra mig i draken!!!
3 december 2007 · 616 Inlägg

ja fifan låter inte så billigt för en plåthållare...

men killen du backa på då? vill han koplla in sitt bolag för en plåthållare? har ja fattat det rätt?
det låter juh inte heller så vettigt tycker ja

Mvh// Okim // Jocke
mecamartin
4 december 2007 · 115 Inlägg

Japp det stämmer det vill han




Okim skrev:
ja fifan låter inte så billigt för en plåthållare...

men killen du backa på då? vill han koplla in sitt bolag för en plåthållare? har ja fattat det rätt?
det låter juh inte heller så vettigt tycker ja

Okim Dra mig i draken!!!
4 december 2007 · 616 Inlägg

mecamartin skrev:
Japp det stämmer det vill han




Okim skrev:
ja fifan låter inte så billigt för en plåthållare...

men killen du backa på då? vill han koplla in sitt bolag för en plåthållare? har ja fattat det rätt?
det låter juh inte heller så vettigt tycker ja

det där gör han för att jävlas med dig tror ja
han vet mycke väl att om du så mycket som ger han  200 .- så går han plus på det
om du så gav han 500.- skulle ja vara nöjd men  det finns tydligen folk som vill bråka för inget..

Mvh// Okim // Jocke
CC72
4 december 2007 · 1 661 Inlägg

Erbjud han 800:- + att du skruvar dit den och fixar så den blir som ursprungsskicket så kanske han ändrar sig. Då får ni ju båda det bortstökat och kan gå vidare, ge lite argument för att skynda på det hela och för att han ska "Aja..okej då, vi gör så då....suck...)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang