Carpower,Sinuslive/Kicker, Sinuslive

Sanion Dåre
10 december 2007 · 274 Inlägg

Decibel skrev:

Sanion skrev:
Jag har faktiskt ett steg i hatthyllan för 2 mds 6.5or. Steget ligger på 100RMS tror jag, inte så farligt mkt men knycker väl tillräckligt med ström antar jag smile
Förslag på bra men billig + kabel i 50mm2 ?

Det är svårt att hitta billig kabel då dom är gjord i koppar och kopparpriserna är rätt höga nu.

En fågel viskade att det faktiskt råkar finnas koppar skivor som är 1m2 nån cm tjock under alla "transformator hus", man kanske skulle börja gräva lite om nätterna wink

Ät mig
MrCalle Team Autohifi!
10 december 2007 · 865 Inlägg

Sanion skrev:

Decibel skrev:

Sanion skrev:
Jag har faktiskt ett steg i hatthyllan för 2 mds 6.5or. Steget ligger på 100RMS tror jag, inte så farligt mkt men knycker väl tillräckligt med ström antar jag smile
Förslag på bra men billig + kabel i 50mm2 ?

Det är svårt att hitta billig kabel då dom är gjord i koppar och kopparpriserna är rätt höga nu.

En fågel viskade att det faktiskt råkar finnas koppar skivor som är 1m2 nån cm tjock under alla "transformator hus", man kanske skulle börja gräva lite om nätterna wink

Om du tycker att den lönen för mödan är värd 1m2 koppar så varso god. lol
Låter som ett mycket jobbigt arbete samt många arga elkunder:rolleyes:

Men räkna med att du får betala minst 160kr/m för 50mm2 (grymt billigt) och enda upp till 500kr/m, men den billigare klarar du dig fint med!

Sanion Dåre
10 december 2007 · 274 Inlägg

hehe jo om inte annat kanske man får sig en rejäl kyss om man har otur big_smile
kikade snabbt på carbonize.se .. Priset är per meter alltså ? behöver väl ca 4m * 160 = 640 kr alltså

Ät mig
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang