håller en automat i en 740tic

erik1985
12 december 2007 ·

hej jag undrar om en automat håller i 740tic om man ska race eller måste man byta låda vad skulle ni då sätta in för automat som håller om man ska race.hör av er mer råd och tips:D

tias aka katten
12 december 2007 · 245 Inlägg

chev th350 eller va dom heter, sett att vissa butiker ar adapterplattor för dom te rödmotorn

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*
BMW 540i/6 (1997)
TTTTT
12 december 2007 · 945 Inlägg

finns mycke man kan göra med en automat för att få den mer "skottsäker".
Du bor ju i järfälla, hör av dig till alexandra engineering, dom preppar lådor.
Finns en snubbe ute i järfälla åxå som heter hasse jönsson. han e jävligt bra på automater , han har pysslat med allt från gas styrda allison lådor i bandvagnar till rent preppade racing lådor. Han hade iaf förut ett samarbete med alexandra engineering, inte helt omöjligt att du kan få tag i honom genom dom smile

blinka blått om du vill rejsa!
Mido__
12 december 2007 · 276 Inlägg

vrf vill man ha Automatlåda`hmm ?? i en turbo hmm ????? jag hajjar inte!

men för att svara på frågan så ska det väl inte vara nåra problem om du bara följer föregående råd cool

Senast redigerat av Mido__ (12 december 2007)

Volvo 360 GL "Douchebag" (1987)
Blomsterberg plattsättare!
12 december 2007 · 804 Inlägg

Mido__ skrev:
vrf vill man ha Automatlåda`hmm ?? i en turbo hmm ????? jag hajjar inte!

men för att svara på frågan så ska det väl inte vara nåra problem om du bara följer föregående råd cool

inga fel med automat i turbo bil wink smidigt som fasen ju =P lite surt att racea med det bara =P men det går och man slipper ju få kärring stopp wink

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
TTTTT
12 december 2007 · 945 Inlägg

Blomsterberg skrev:

Mido__ skrev:
vrf vill man ha Automatlåda`hmm ?? i en turbo hmm ????? jag hajjar inte!

men för att svara på frågan så ska det väl inte vara nåra problem om du bara följer föregående råd cool

inga fel med automat i turbo bil wink smidigt som fasen ju =P lite surt att racea med det bara =P men det går och man slipper ju få kärring stopp wink

inte alls surt att rejsa med en automat, iaf inte om vi pratar drag racing, som typ street race å dyl, beror helt på hur du preppar lådan. Du kan tex välja att lägga in ett shift kit i lådan, eller slänga i ett helt manuellt ventilhus, finns ingen som kan växla lika snabbt manuellt med koppling som en automat.nackdelen med en automat e ju att den har ett visst slir, men man å andra sidan komer du upp i ett par tusen hästar så e re inget man ba släpper i väg, på en funny car eller top fueler så har man inbyggt slir i kopplingen för att få fäste.där man sucksesivt släpper på kopplingstrycket i olika många steg. pratar vi rena racinglådor typ hurst, så växlar du den manuellt,men utan koppling och du har en spak för varje växel.
Sorry vart kanske lite OT det härtongue

blinka blått om du vill rejsa!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang