förgasare

C-Bass
17 december 2007 · 37 Inlägg

Hjälp! vet nån vad det är för fel på min b20?? när man startar den så sprutar det soppa ur ett hål på förgasaren. hålet sitter mellan bulthålen till luftburken. det är en stromberg Zenith fugge... nån som vet vad felet är??

Det lilla jag gör, Det gör jag bra.
astra2
17 december 2007 · 143 Inlägg

Hej!    Jag har väldigt diffusa minnen av den förgasaren. Jag tror att det ska finnas en avluftning av flottörhuset, kan det vara detta som spökar så att det blir övertryck?
Ursäkta min darriga minnesbilder av detta.

GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
17 december 2007 · 1 660 Inlägg

astra2 skrev:
Hej!    Jag har väldigt diffusa minnen av den förgasaren. Jag tror att det ska finnas en avluftning av flottörhuset, kan det vara detta som spökar så att det blir övertryck?
Ursäkta min darriga minnesbilder av detta.

Helt eller delvis rätt..
Det beror på att förgasaren "flödar över" Något är fel *mer eller mindre* med flottören eller nålventilen som ska reglera flödet till flottörhuset.
Har du lite kunskap och inte tummen mitt i hand så är det inget problem att plocka bort förgasar´n o plocka isär den för rengöring av "allt" samt kontroll av flottören + nålventil.

C-Bass
18 december 2007 · 37 Inlägg

tackar så mkt ska prova det.. smile

Det lilla jag gör, Det gör jag bra.
Karlstrand_
18 december 2007 · 123 Inlägg

trotten har la häng sig. bara till att skruva isär å rengöra allt! Om det inte skulle funka har ja en fögge för en billig peng:)

Gör som Ford köp Volvo!
C-Bass
18 december 2007 · 37 Inlägg

a visst men jag har lixom provat 3 st. men jag ska göra rent den jag har på nu och fungerar det inte då så ska jag fan köra bilfan i ån! hehe men skämt åsido.. jag ska turbokonvertera volvon.. och har ett aggregat från en saab 9000 aero. nån som har nåt förslag på vad man ska ha för förgasare? funderar på weber 36/36..

Det lilla jag gör, Det gör jag bra.
Ponuts
18 december 2007 · 220 Inlägg

Du måste ha en tryckförgasare.

Sharky
19 december 2007 · 10 287 Inlägg

Läs rubrikanvisningarna:

http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=rules


Usel rubrik

Tråd låst

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang