Tänd problem på en civic

thetommy lala~~
27 december 2007 · 88 Inlägg

Har ett litet problem med min civic, och det är att för några veckor sen så bara dog aset, gick lite dåligt på tomgången precis innan det hände och nu går den inte igång... har kollat bränslefiltret så soppa kommer det fram. Sen har jag även bytt fördelarlock och rotor, men det är fortfarande ingen gnista? Någon som vet va det kan va för fel? sad

tack på förhand!

Masaru hater
27 december 2007 · 656 Inlägg

thetommy skrev:
Har ett litet problem med min civic, och det är att för några veckor sen så bara dog aset, gick lite dåligt på tomgången precis innan det hände och nu går den inte igång... har kollat bränslefiltret så soppa kommer det fram. Sen har jag även bytt fördelarlock och rotor, men det är fortfarande ingen gnista? Någon som vet va det kan va för fel? sad

tack på förhand!

Har du prövat putta igång den? Kan vart batteriet.

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
thetommy lala~~
27 december 2007 · 88 Inlägg

nä batteriet är de inte, den drar runt också men de är ingen gnista.. kanske tändmodulen?

crazy75
27 december 2007 · 190 Inlägg

garanterat tändmodulen, sitter under tändspolen i fördelaren. Lite pilljobb så har du den i handen.

http://media.honda.co.uk/car/owner/medi … /16-23.pdf

ja jag vet det är till en crx men fördelaren ser likadan ut.

There´s a very fine line between a hobby and mental illness
speedshop
28 december 2007 · 246 Inlägg

Byt tändmodul sitter breve tändspolen

thetommy lala~~
28 december 2007 · 88 Inlägg

jo jag ska dra å fixa en tändmodul nu idag.. hoppas dom ahr nån på skroten för en ny gick på 700kr på mekonomen :S men bara aset går igång igen blir ja glad xD

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang