Audi V6 2.8 spökar! :/

Snoppen
21 februari 2007 · 543 Inlägg

Hejsan.
Stamgäst här nu, 2 trådar på 2 dagar. Men nu är det såhär, åkte från skolan idag, skulle förbi en kompis och säga hej i princip. Lät bilen stå på för jag skulle in till han i ca 5 minuter. När jag kommer ut igen så går inte motorn på bilen, jahapp tänkte jag och vred på nykeln, händer inte ett smack, får inte ens gnista :S  Vad är det som kan ha hänt? Bilen stog igång, och sen får den inte ens gnista. Har inte ekonomin att lämna in den på någon verkstad, så jag håller tummarna för att det är nånting simpelt.
MVH Marcus

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
Snoppen
21 februari 2007 · 543 Inlägg

Hejhej igen.. En vild chansning, ni får tycka att jag är dum..
Men kan det ha blivit en isplugg i nått bränslerör?
Det har ju varit riktigt kallt här ett par dar, så det kanske är möjligt?
Tacksam för vilda chansningar !

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
THEBADGUY Gorgilus addictus
21 februari 2007 · 4 738 Inlägg

Eh....de var verkligen lustigt! Så de blir inte ens gnista? Kommer de bränsle fram och sånt?

Detta är en vild chansning nu. Men kanske är fördelaren?(jag vet inte om det finns på audi V6:or dock....). Kanske kommit fukt eller något sådant in där.

Lycka till/Nicklas

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Snoppen
21 februari 2007 · 543 Inlägg

THEBADGUY skrev:
Eh....de var verkligen lustigt! Så de blir inte ens gnista? Kommer de bränsle fram och sånt?

Detta är en vild chansning nu. Men kanske är fördelaren?(jag vet inte om det finns på audi V6:or dock....). Kanske kommit fukt eller något sådant in där.

Lycka till/Nicklas

Jag är ju ingen Bil-mekar-chef direkt, plus att min far inte varit hemma på hela dagen så vi har inte kunnat titta nånting, hur vet jag om det kommer bränsle fram då? Det är bara att hoppas på att det blir lite plusgrader här framöver så man kan utesluta ifall det är en isplugg eller inte..

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
THEBADGUY Gorgilus addictus
21 februari 2007 · 4 738 Inlägg

Snoppen skrev:

THEBADGUY skrev:
Eh....de var verkligen lustigt! Så de blir inte ens gnista? Kommer de bränsle fram och sånt?

Detta är en vild chansning nu. Men kanske är fördelaren?(jag vet inte om det finns på audi V6:or dock....). Kanske kommit fukt eller något sådant in där.

Lycka till/Nicklas

Jag är ju ingen Bil-mekar-chef direkt, plus att min far inte varit hemma på hela dagen så vi har inte kunnat titta nånting, hur vet jag om det kommer bränsle fram då? Det är bara att hoppas på att det blir lite plusgrader här framöver så man kan utesluta ifall det är en isplugg eller inte..

Kolla på tändstiften, är dom blöta så kommer de fram bränsle.

Mvh/Nicklas

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Snoppen
21 februari 2007 · 543 Inlägg

THEBADGUY skrev:

Snoppen skrev:

THEBADGUY skrev:
Eh....de var verkligen lustigt! Så de blir inte ens gnista? Kommer de bränsle fram och sånt?

Detta är en vild chansning nu. Men kanske är fördelaren?(jag vet inte om det finns på audi V6:or dock....). Kanske kommit fukt eller något sådant in där.

Lycka till/Nicklas

Jag är ju ingen Bil-mekar-chef direkt, plus att min far inte varit hemma på hela dagen så vi har inte kunnat titta nånting, hur vet jag om det kommer bränsle fram då? Det är bara att hoppas på att det blir lite plusgrader här framöver så man kan utesluta ifall det är en isplugg eller inte..

Kolla på tändstiften, är dom blöta så kommer de fram bränsle.

Mvh/Nicklas

Okej, tack! Någon annan som har några andra tips?

Senast redigerat av Snoppen (21 februari 2007)

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
speedshop
21 februari 2007 · 246 Inlägg

Plocka dän en tändkabel o montera på ett gammalt stift altså låt ditt stift sitta kvar
montera en startkabel på stiftet med tändkabel jorda i motorn.prova att starta kolla omdet kommer gnista. om det kommer fel på bränslesidan om det inte kommer tändmodul,tändlägesgivare,hallgivare
Good luck!!

Murvald Knegare
21 februari 2007 · 718 Inlägg

Är batteriet kvar alls? Någon kan ju ha stängt av bilen och stulit det, dock har jag väldigt svårt att tro detta för bilen skulle antagligen inte vara kvar då.. tongue

Går startmotorn?

Någon isplugg är det nog inte för motorn skulle iallafall gå runt då.. ELler gör den inte det?

William 2009-02-20
Snoppen
22 februari 2007 · 543 Inlägg

Murvald skrev:
Är batteriet kvar alls? Någon kan ju ha stängt av bilen och stulit det, dock har jag väldigt svårt att tro detta för bilen skulle antagligen inte vara kvar då.. tongue

Går startmotorn?

Någon isplugg är det nog inte för motorn skulle iallafall gå runt då.. ELler gör den inte det?

Ja, batteriet är kvar ^^ Startmotorn går, men sen händer det inte så mycket mer.

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
Snoppen
24 februari 2007 · 543 Inlägg

Hejhej!
Nu har jag/vi kommit fram till att det är bensinpumpen som krånglar.
Är det nån som vet vart den sitter? Skulle bli hemskt glad om den inte satt i tanken, för det lär ju innebära mer jobb?
Tack

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
iskall
26 februari 2007 · 26 Inlägg

Om det är samma som på A4 så sitter den längst in till högre i bagaget. Du öppnar en liten lucka och där under sitter den. Men detta känner du säkert till vid det här laget smile

speedshop
31 december 2007 · 246 Inlägg

Snoppen skrev:
Hejhej!
Nu har jag/vi kommit fram till att det är bensinpumpen som krånglar.
Är det nån som vet vart den sitter? Skulle bli hemskt glad om den inte satt i tanken, för det lär ju innebära mer jobb?
Tack

Ja den sitter i tanken provat om du får fram ström till den??
Om o den inte surrar byt den
Skoveln kan va väck o den snurrar ändå men inte punpar bränsle byt den..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang