Problem med 850 -94

perlinden
9 juni 2007 · 1 Inlägg

Har ett stort problem med min volvo 855 , den (dör) helt plötsligt när man kör och sen så går den ej att starta , när man sen ska starta den så tänder den till men sen (dör) den igen !!!

Någon som vet vad det kan vara ???

Tacksam för hjälp snarast!!!

MVH Per

Brink88 President över Brinkland
10 juni 2007 · 465 Inlägg

exakt så hände med min 850 igår, jag kollade oljan och de va så gott som noll, köpte 2 liter och hällde i sen var det bara att köra igen, vet inte om det var det som verkligen var felet men värt att kollas!

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"
Marlboroman
10 juni 2007 · 8 234 Inlägg

Kolla så soppapumpen går, annars byt reläet till den.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
T5R_
16 augusti 2007 · 32 Inlägg

Kollat så det inte läcker olja mellan motor och växellåda?
Brukar vara det felet på 850 årsm 92-95..

__Marcus Whitetrash
17 augusti 2007 · 589 Inlägg

Bilen ska gå även om det är dåligt med olja i, såvida den inte har skurit.

Har upplevt att min är Riktigt trögstartad, 2 gånger närmare bestämt...Men när den väl startat så går den som en klocka igen..Alltid olja i den.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
Hodin
17 augusti 2007 · 140 Inlägg

Det kan bero på att det är lite olja i den... Är det lite olja så känner den av på nåt vis att det kommer upp för lite till lyftarna och då lägger den av..

FanGus AUTOEXPERTEN I NACKA
17 augusti 2007 · 77 Inlägg

samma sak hände på min för ett tag sen. den bara dog under körning och sen så tände den till fort men la av direkt igen.

finns 3 saker.
1,
antingen soppa pumpen. lyft på mattan i bagaget. ganska precis bakom sätet på passagerarsidan under mattan sitter pumpen. be nån vrida på nyckeln och lyssna så att den går runt. om den gör det så är det inte den.

2,

relät som styr soppa pumpen med mera (även vissa tändningsdetaljer fick jag förklarat att det styr). sitter i säkringsboxen. sitter 1 stort grönt och sen 3 mindre till vänster. det närmast det stora tror jag är det som styr soppa pumpen. rucka lite på det och om det händer något. händer inget så kan det vara det.

3,

tändspolen. DET HÄR VAR FELET PÅ MIN. ibland räcker det att knacka lite på den så kan den hoppa tillrätta.

jag gjorde så att eftersom min soppa pump gick o ch jag ficka fram soppa till motorn så visste jag att det inte var pumpen. så jag åkte till volvo och införskaffade 1st relä och 1st tändspole. jag började med att byta relä. för om det var det så hade jag kunnat lämna tillbaka tändspolen på öppet köp. (går ej med el artiklar)
det hände inget då jag böt relä. böt då tändspolen och ser man på den fungerar:)

kostnaden för tändspole och relä tror jag hamnade på 1500kr.

hoppas det här kan hjälpa.

Pelle-Smack
11 januari 2008 · 84 Inlägg

fangus fick du gnista på dina stift? jag har samma problem som du,, soppa kommer kamrem hel och jag får gnista på alla stift men den vill ändå inte hopp igåg,, ibkand startar den sen dör den direct.. kan det vara lmm?

AnderL
12 januari 2008 · 219 Inlägg

Hadde samma  problem med min 93:a,det var reläet som strula till pumpen.Om jag inte minns fel så sitter det 2st relä i dom.

Kostar att ligga på topp
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang