vad kan ni om Bmw? hjälp.

Smajly
13 januari 2008 · 3 059 Inlägg

richardoo290 skrev:

Hertigen skrev:
gamla vanos kan krångla om jag minns rätt, om du köper kupe kollar att rutorna funkar som de sak när du stänger och öppnar dörren(åker ner ca 1 cm) plus gärna komplett service bok, plus kolla mätar fusk, för att göra det håller du inne trippmätaren och sakta vrider på nyckeln så står det riktiga mätarställningen...

tack för de tipset om mätarfusk.. funkar det på alla bilar?

NÄ !! För det är inte mätarställningen som står där..
Konstigt att alla tror det när det skulle vara så enkelt att kolla upp den.. då finns det ingen som helst mening med att fuska..

richardoo290 VOLVO for life..
13 januari 2008 · 2 113 Inlägg

Smajly skrev:

richardoo290 skrev:

Hertigen skrev:
gamla vanos kan krångla om jag minns rätt, om du köper kupe kollar att rutorna funkar som de sak när du stänger och öppnar dörren(åker ner ca 1 cm) plus gärna komplett service bok, plus kolla mätar fusk, för att göra det håller du inne trippmätaren och sakta vrider på nyckeln så står det riktiga mätarställningen...

tack för de tipset om mätarfusk.. funkar det på alla bilar?

NÄ !! För det är inte mätarställningen som står där..
Konstigt att alla tror det när det skulle vara så enkelt att kolla upp den.. då finns det ingen som helst mening med att fuska..

hur kan man annars kolla det då?

Smajly
13 januari 2008 · 3 059 Inlägg

Detta är vad siffrorna som kommer fram när man kör test med att hålla trippmätare och vrida till läge1 på tändningen:
BMW Leveransomfång (6-siffror) (1)
Kod nr datapost (5-siffror) (2) Internal Coding Plug
K-tal (4-siffror) (3)
Chassienummer (6-siffror) (4) en del av VIN nummret
Software-version (3-siffror) (5)
Ändringsindex (2-siffror) (6)

Beroende på vilken årsmodell det är (kommer inte ihåg vilken) så kan man få det kollat på BMW verkstad.

Jag har därimot en engelsk text om hur man kan kolla antal mil sedan "nollställning" av senaste service på några modeller. "Step 3" i text nedan.

E36 i IC displayen 1995 - 1998 (99) 318ti, 1996 - 2000? Z3, 1997 - 1999 E36 4dr/coupe/convertible/M3
NOTE:
*Test functions 1-4 are unlocked tests and can be called up at any time for display.
*Test functions 5-14 are locked and require unlocking the test mode before they can be displayed.
*Test functions 2-14 can be selected at any time when the cluster is unlocked, even when vehicle is moving.
*Test function 15 is the lock/unlock function.

Step 1: Press and hold the mileage reset button.
Step 2: Put key into ignition switch and turn to KLR (Ignition switch position #1)
Your LCD display will show something like this "tESt 01"
Step 3: You will need to unlock the test function first so when the LCD
Display shows "tESt 01," press the reset button till you get to "tESt 15."
Once you're on test 15 press, and hold the reset button for a few seconds
until it displays "off." Now you can cycle through the test features.
Here they are as they follow:
Test 1: Instrument self test
Test 2: Engine Data - This display is an "engine factor" value that is stored
in the coding plug. The instrument cluster processor uses this factor in
addition to the "TD" signal from the DME control module to process and
display tachometer RPM based on the engine installed.
For EXAMPLE:
*ENGINE FACTOR 2 = 4 CYLINDER
*ENGINE FACTOR 3 = 6 CYLINDER
*ENGINE FACTOR 4 = 8 CYLINDER
Test 3: SI elapsed distance - the total mileage in kilometer since the last reset.
Which service is due at the next inspection (OIL SERVICE or INSPECTION)
Test 4: SI elapsed days - no value for US vehicles. Relates to Euro annual inspections.
Test 5: SI evaluation factor - for engine speed and temp. thresholds being passed.
Display: n = 0 or 1. Engine speed (over-rev)
t = 0 or 1. Engine temp.
NOTE: "n0" means that you hit the maximum threshold for engine speed and "t1"
means you overheated the engine. I found out from my instructor that this
test 5 is false due to software related problems.
Test 6: Fuel Level and coolant temp. - Display of hexadecimal codes in
relation to gauge position.
Fuel gauge ----------------> Hex value
A (empty)--------------> 0d
End of reserve----------> 37
B-----------------------> 54
C-----------------------> 90
D-----------------------> c4
E (full)------------------> f0
Engine temp. --------------> Hex Value
A-----------------------> ce
B-----------------------> 6d
C-----------------------> 5c
D (center)--------------> 4f-23
E-----------------------> 1e
F-----------------------> 18
Test 7: Engine speed (Digital Tach)- display of current engine speed
Test 8: Road speed - display of current road speed in km/h
Test 9: Distance reading - this allows the total stored mileage to be updated
if one of the storage components has to be replaced. This test step will be
used if the manipulation dot is illuminated in the cluster display. This
display will show the component with the lower mileage. For example:
Display of 012654 l indicates that the mileage in the internal EEPROM is
lower than the mileage stored in the coding plug.
Display of 000325 E indicates that the mileage in external coding plug is
lower then the total mileage stored in the internal EEPROM.
Pressing the reset button for 4 seconds will over write the lower mileage
with the higher mileage and cancel the manipulation dot. The SI data will
also be transferred at the same time.
Test 10: Status bits (input signals) - the status of digital inputs to the cluster are displayed as 0 or 1.
Display: 0 = input low, 1 = input high.
_ _ _ _ _ _ <--- Mileage display...6 digits left to right
1st - belt contact, seat belt fastened = 0
2nd - ignition lock contact, key inserted = 0
3rd - door contact, door open = 0
4th - clock button pressed = 0
5th - SI reset = 0, for reset = 0
6th - EGS transmission failure = 0
Test 11: Status Bits (output signals) - the status of digital outputs is displayed.
Display: 0 = output inactive, 1 = output active
_ _ _ _ _ _ <--- Mileage display...6 digits left to right
1st - Gong output
2nd - Brake warning lamp
3rd - Low fuel warning lamp
4th - EGA lamp
5th - seat belt lamp
6th - manipulation dot
Test 12: not used
Test 13: Country code of cluster - the display indicates the country version
of the cluster. This cannot be changed in the workshop. Display: USA 02
Test 14: Software Reset - The reset must be carried out if any faults are
present that are not plausible before any components are replaced. After the
reset, the system will exit the TEST mode and the lock will be reactived.

Senast redigerat av Smajly (13 januari 2008)

Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
13 januari 2008 · 741 Inlägg

får väl ge mig, men det är det folk sa åt mig =/

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
richardoo290 VOLVO for life..
13 januari 2008 · 2 113 Inlägg

Smajly skrev:
Detta är vad siffrorna som kommer fram när man kör test med att hålla trippmätare och vrida till läge1 på tändningen..........................

wow! tack för att du tog dig tid o skriva allt dedära,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang