Laddtrycksmätare..

Vierzylinder
5 februari 2006 · 9 Inlägg

vart ska jag ta ström ifrån för och få ljus i laddtrycksmätaren och hur?

TT-Avant
5 februari 2006 · 6 851 Inlägg

Kanske skall tala om vad det är för bil..men ett förslag är ju från batteriet med kabel..!! ;P

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Vierzylinder
6 februari 2006 · 9 Inlägg

hehe juste..tongue saab 9-5 -06

PeppeVectra Peppe Vectra
6 februari 2006 · 1 076 Inlägg

var har du satt mätaren?

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Kaizoon
6 februari 2006 · 191 Inlägg

Ta ström från tändningen, du ska ju inte dra ström direkt från batteriet ivarejfall.
För då kommer du ju givetvis att ha mätarbelysningen på dygnet runt såvida du inte kopplar en brytare på den, vilket är ganska onödigt wink

Spawner
6 februari 2006 · 505 Inlägg

Ta från tändningen, det brukar man väl göra med det mesta belysningen, om man inte kastar på en strömbrytare som Kaizoon sa. Nackdelen med det är att du kanske glömmer stänga av ibland och kan orska tomt batteri efter ett tag;)

Calibra Turbo 4x4
Vierzylinder
6 februari 2006 · 9 Inlägg

ok,smile nån som kan beskriva lite mer hur man gör?..

Vierzylinder
6 februari 2006 · 9 Inlägg

hade tänk o montera mätaren vid a stolpen..

pacco
6 februari 2006 · 135 Inlägg

Dra ström från instrumentpanelljuset, troligen kortast bit, jag satte från dimmern strax under Astolpen på Min golf, finns säkert något bra där om du tar bort lite kåpor.. ett annat bra alternativ är kanske från ciggtändaren...

Vierzylinder
6 februari 2006 · 9 Inlägg

ok,tack:)

Kaizoon
6 februari 2006 · 191 Inlägg

Annars kanske du kan söka på www.stcs.nu borde ju kunna vara någon som gjort det på en -06a wink

Espling
6 februari 2006 · 25 Inlägg

På Golfen min tog jag och använde minus som jord i en skruv av järn som går till karossen elller dylikt och plusen koppla ja in där du dimmrar instrumenteringen, Den är ju kopplad till tändningen.. Hoppas det löser sig, MVH Jocke

Vierzylinder
7 februari 2006 · 9 Inlägg

ok,tack för alla svar.smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang