cathtank ??

Zanka_Man
13 januari 2008 · 79 Inlägg

Tja. undrar va en cathtank  gör för nytta. å är de typ ett måste om man ska upp å leka me dom stora grabbarna?

Mitsubishi Evo IV "Sir Vääs" (1997)
Mankan1978 Son Of Murphy
13 januari 2008 · 782 Inlägg

Nja vad jag fått för mig så är det väl som så att den tanken ser till att det alltid är fullt tryck till pumpen? hmm Men det har ju förr i tiden kallats för skvalpskydd, om jag inte är helt fel ute, och det har ju Volvo haft sedan 80-talet... hmm

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
wimhed
13 januari 2008 · 510 Inlägg

Mankan1978 skrev:
Nja vad jag fått för mig så är det väl som så att den tanken ser till att det alltid är fullt tryck till pumpen? hmm Men det har ju förr i tiden kallats för skvalpskydd, om jag inte är helt fel ute, och det har ju Volvo haft sedan 80-talet... hmm

Men sen kan du ha en catchtank för att fåna upp oljan som spottar ut ifrån en trimmad turbomaskin smile ..

Ford F100 (1953)
Opel Vivaro (2011)
Mankan1978 Son Of Murphy
13 januari 2008 · 782 Inlägg

wimhed skrev:

Mankan1978 skrev:
Nja vad jag fått för mig så är det väl som så att den tanken ser till att det alltid är fullt tryck till pumpen? hmm Men det har ju förr i tiden kallats för skvalpskydd, om jag inte är helt fel ute, och det har ju Volvo haft sedan 80-talet... hmm

Men sen kan du ha en catchtank för att fåna upp oljan som spottar ut ifrån en trimmad turbomaskin smile ..

Haha, okej, I see! tongue

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
jonTe
14 januari 2008 · 5 710 Inlägg

Frågan har ställts ett 10-tal gånger innan.
Här är ett exempel:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=35143

MVH Jonas
..............
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang