Haveri vid länkarmsbyte!! help!

bumpe Lastbilsmekaniker
13 januari 2008 · 3 878 Inlägg

Ett tips för att inte bli vansinnig är att de 2 delarna som håller kulorna ska vara liten mot stor och vise versa, det går att montera åt andra hålet men då är knuten stum...

ErikWa
13 januari 2008 · 21 Inlägg

bumpe skrev:
Ett tips för att inte bli vansinnig är att de 2 delarna som håller kulorna ska vara liten mot stor och vise versa, det går att montera åt andra hålet men då är knuten stum...

Okej!! mmm ska tänka på de!! Inge mer tips?wink

Xuri One Man Clan
13 januari 2008 · 4 287 Inlägg

ErikWa skrev:

bumpe skrev:
Ett tips för att inte bli vansinnig är att de 2 delarna som håller kulorna ska vara liten mot stor och vise versa, det går att montera åt andra hålet men då är knuten stum...

Okej!! mmm ska tänka på de!! Inge mer tips?wink

Om du tar med knuten och drivaxlen+ kulorna då vill säga och en duktig mekaniker gör de så löser han det på 30 min och då med nytt fett + damask...om de nu går lätt och mekanikern vet vad han gör tongue

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
ErikWa
14 januari 2008 · 21 Inlägg

FÖRBANNAT!!

Hade hem en kompis som är bilmekaniker, han hjälpte mig och sätta tillbaka alla kulor, vi lossade drivknuten vid hjullagret och fetta in å tryckte in alla kulor på plats. Allt såg bra ut, knuten va böjlig i alla leder.

Montera tillbaka allting, provkörde, jipppie!! de funkar kom 20meter sen försvann drivningen!! SAMMA SAK IGEN! Blir så jävla trött på skiten!
Ska ringa volvo imorgon så får vi bogsera din skiten!! Vad tror ni det är för grejjer som lär bytas ut!?

Kommer väl bli jävligt dyrt fortstår jag....

ErikWa
15 januari 2008 · 21 Inlägg

Har pratat med volvo idag, va bara och byta drivaxel! Så de blev en sån 4500 inkl jobb, det blev en väldigt dyr länkarm lol
Menmen man lär sig av misstagen! Tack för all hjälp!!  8)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang