Audi 200 drivlina..

Polaren
4 januari 2008 · 352 Inlägg

tjena!
ny här på forumet och kikar runt lite, hittar en del intressant!

Jo, det är så att jag köpte mig en gammal audi 200 turbo från -86 för några veckor sedan och jag har tänkt att det ska bli ett litet projekt för mig.
Just nu sitter det en automatlåda på som jag tänkt byta till en manuell. Sen utöver det så har jag funderingar på att bygga om den till en quattro,

Själv vet jag inte supermycket om dessa bilar men har försökt hitta så mycket info som möjligt på nätet och även av personer. och som jag förstått är audi 100 och 200 precis lika dana dock att 200an är lite mer "lyx" och eventuellt har en lite vassare motor?..

Nu till mina små frågor.
Skulle man kunna plocka drivlinan från en audi 100 (kardanaxel, bakre vagnen och låda) och montera det på en 200 (med ett par småmodifikationer) utan större problem?
Har kikat lite under min bil och tanken verkar vara ivägen för kardanaxeln så jag bör byta tanken också isf?
Sen även OM lådan från en audi 100 passar till min 200?

Som sagt har jag försökt leta info och det jag hittat är det en MC motor på både 100/200 eller har jag fel?
Har nämligen hittat ett gammalt åbäk på skroten (en 100 quattro) och har försökt hittat något på blocket som inte ligger på andra sidan landet och kostar allt för mycket men hittar inget tyvärr..

Väldigt tacksam för svar! Men dock kommer detta "lilla" projekt börja förens fram emot vårkanten.

//Polaren

Senast redigerat av Polaren (5 januari 2008)

Nissan 180zx "Red striper" (1988)
BMW 520d "Bruksbil" (2012)
Honda CRX "Project runway" (1988)
Polaren
15 januari 2008 · 352 Inlägg

Finns det ingen här på forumet som kan ge minst ett litet svar eller iaf någon fundering så man kanske kan skaka liv i någon mer person? smile

//MVH Polaren

BMW 520d "Bruksbil" (2012)
Nissan 180zx "Red striper" (1988)
Honda CRX "Project runway" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang