Styla Celica -87?

Bostrom RS
11 oktober 2007 · 886 Inlägg

DLS skrev:
jag tycker du ska bredda den lite, fanns en svart som var plåt breddad rätt mycke ala urquattro stuket som var rätt tuff med vita fälgar, dock kanske lite väl mycke breddad.
hittar den dock inte på garaget....

Den va på blocket för inte så länge sen...
Såg rätt snyggt ut med breddning på den!

Focus RS
rallycrosstjej22
11 oktober 2007 · 363 Inlägg

Bostrom skrev:

rallycrosstjej22 skrev:
hur kan man styla en celica-87 så det blir snyggt o inte ser dumt ut??hmm

Satsa på rallsystuk, eller nya fälgar, lite lack och en sänkning. 100% av alla kjolpaket som finns till st165 och st185 tycker jag inte passar alls.

skulle man ju kunna göra men tror inte riktigt min ekonomi tycker de funkar:/ men men de blir väl att exprimentera lite:)

She Devil
Tommy_Enk Toyota-Frälst
11 oktober 2007 · 310 Inlägg

Det som jag skulle göra om jag hade en orörd celica är rallystuk. Dom passar ruggigt bra ihop med det! Men det är ju som man själv känner, smaken är som baken! smile

rallycrosstjej22
12 oktober 2007 · 363 Inlägg

Tommy_Enk skrev:
Det som jag skulle göra om jag hade en orörd celica är rallystuk. Dom passar ruggigt bra ihop med det! Men det är ju som man själv känner, smaken är som baken! smile

ja den skulle säkert bli snygg i det..men nu har ja en annan fråga i mitt huvve o det är hur ska ja ha tid..men man får väl ta en bit i taget..har ju liksom andra bilen att ta hand om också

She Devil
Speedman Bilvårdsexpert
14 oktober 2007 · 663 Inlägg

Detta kjolpaket tycker jag är snyggt och cleant. är väl bara sidokjolarna som är lite för kantiga på sina ställen. Passformen är helt ok också! Är bara runt hörnen som man troligen behöver spackla på för att runda till och få rätt passform.
Däremot vingen på bilen går inte att köpa, den byggde jag själv om från en Renault Megane som smalades av 10cm och byggde om fötterna på den.

Här är bilder på paketet: http://www.realcar.se/servlet/us_pyra?w … st&p=H
Tyvärr hittar jag inte bilderna på datorn så dessa är dom enda som finns för tillfället.

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com
Chrysler Pt cruiser "Bilpedantens lånebil" (2001)
rallycrosstjej22
14 oktober 2007 · 363 Inlägg

Speedman skrev:
Detta kjolpaket tycker jag är snyggt och cleant. är väl bara sidokjolarna som är lite för kantiga på sina ställen. Passformen är helt ok också! Är bara runt hörnen som man troligen behöver spackla på för att runda till och få rätt passform.
Däremot vingen på bilen går inte att köpa, den byggde jag själv om från en Renault Megane som smalades av 10cm och byggde om fötterna på den.

Här är bilder på paketet: http://www.realcar.se/servlet/us_pyra?w … st&p=H
Tyvärr hittar jag inte bilderna på datorn så dessa är dom enda som finns för tillfället.

fanns ju mycket som man skulle vilja ha på den sidan:) fast de där med vinge tror inte ja e så jättesugen på att ha det faktiskt...vill inte riktigt fixa te den överdrivet mycket utan bara lite smått:P

She Devil
Rille0
14 oktober 2007 · 2 021 Inlägg

celican gör sej bäst utan vinge tycker jag iaf, nån spännande lack,sänkning o vita rallyfälgar ska de va cool

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
rallycrosstjej22
15 oktober 2007 · 363 Inlägg

Rille0 skrev:
celican gör sej bäst utan vinge tycker jag iaf, nån spännande lack,sänkning o vita rallyfälgar ska de va cool

sänkning..haha ja klarar knappt av de som e på den haha e inte så van vid låg bil...ja färgen på den blir svart iaf sen ska ja väl komma på nå mer rolig färg...smile

She Devil
Chiefen__ Stekare
16 januari 2008 · 168 Inlägg

du är inte ensam som har funderingar kring toyota celica -87. Har kollat runt på massvis med sidor och länkar och hit och dit. Kikade på de kjolpaketet realcar har och de duger:) Men sen så tycker jag ändå att man ska ha mkt original stuk på dom. Sänkning vet jag inte om de behövs dom är tillräckligt låg ändå.

Planerna som jag har för min är att försöka få ihop min original front som har lossnat lite och försöka sätta dig dimljus och aluminium nät runtom så att de ser lagomt ut. Sedan tona rutorna. Lacka ferrariröd som tidigare har nämnts att en annan har gjort. lite större fälgar. Vet ej hur de blir med 17" men ska försöka få tag på 16" nu till i sommar iallafall smile

Så mitt tips är att inte lägga ner alltför mkt tid på den om du inte har pengar till de utan att göra dom där småsakerna istället så att de ser snyggt ut smile

Mvh//Johan

if the bass is too loud, your too week
Toyota Celica 16v Twincam "Röda Faran" (1987)
BMW 325 ik "Black beauty" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang