Dimljus

Rattryckarn BilvårdsTekniker
8 augusti 2007 · 281 Inlägg

Hejsan alla glada, har funderat på att koppla in dimljus. Ett par frågor då.

1. Går det bra att skära ut ett hål nere vid gallret och montera det så?

2. Hur ska jag få dem att fungera? Man måste ju ha en knapp att trycka på när jag vill använda dom.

Tacksam för svar

Rattryckarn
Ford Mondeo Sport Edition "Snow-white" (2012)
haxer Proljece?
8 augusti 2007 · 1 464 Inlägg

Koppla in dom som jag tänkte göra... skär ut där nere se till så att det är i samma höjd så att inte ena lampan hamner 3cm högra än den andra. Sen kopplar du in dom till kup´en till en switch finns i olika sorters utförande. Bla en som ser ut som en "bomb knapp" röd sak. Sen jordar du i karossen och kopplar ström från te.x remote på stereon. Men se till att koppla in brytaren så att du inte har dom på dygnet runt utan endast när du själv vill smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Rattryckarn BilvårdsTekniker
8 augusti 2007 · 281 Inlägg

Vad ska de vara för kablar jag ska ha då?

Rattryckarn
Ford Mondeo Sport Edition "Snow-white" (2012)
haxer Proljece?
8 augusti 2007 · 1 464 Inlägg

Billiga elkablar du kan alltid ta och köpa riktiga kablar från någon elbutik. Eller skala en 240v el kabel om du har nått liggandes och sen dra 2sladdar från dom 3 tongue eller skalla 20cm på varje sida och använda 2av dom 3 tongue

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Amazon_123GT Driifter;)
8 augusti 2007 · 1 630 Inlägg

koplla dimljusen på remote på steroe´n va de för skämt lr?

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
djRob
8 augusti 2007 · 184 Inlägg

HAHA på Remoten på stereon fan är det för jävla tattar kopling?

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
8 augusti 2007 · 548 Inlägg

Jord till lampan fram vid karossen! Dra ström från säkringsdosan till en knapp! Kolla bara så att det är en som det inte är konstant ström på! Från knappen till ett relä i motorutrymmet!Hur man kopplar står i regel på kartongen till relät! Relät behöver Jord,Remote från knappen, kablar till lampan och ström!Gärna en säkring innan relät också(på strömmen alltså)! Använder du inte relä så finns det en chans att du bränner säkringar på löpande band eller bränner kablar och det börjar att brinna i bilen! Sen är det bara att trycka på knappen och se nöjd ut! Finns ju mer avancerade kopplingar som att dimljusen bara funkar på parkeringsljus och helljus och så men då blir du tvungen att leta jord och pluskablar som skall lira så att det kommer att funka! Lycka till!

-Mike-
BMW 320i (2003)
-Mike- Stolt tvåbarnsfar
8 augusti 2007 · 548 Inlägg

djRob skrev:
HAHA på Remoten på stereon fan är det för jävla tattar kopling?

Han vill tydligen byta stereo!

-Mike-
BMW 320i (2003)
Eclipse03 attraktiv
20 januari 2008 · 87 Inlägg

Tjena jag har något liknande problem, men alla kablar är färdig dragna i min bil, det enda som saknas är säkring och relä o säkringsdosan. felet är att där dimljus relä och säkringen ska vara är det inte fixat så att man bara kan trycka ner dem utan man måste typ fixa iordning dem så att dem ser ut som alla andra säkringsfästen. svårt att förklara. någon som vet hur jag ska göra eller kan göra istället? typ sätta en säkring någonstans påvägen till knappen i coupen?

MVH Gabriel

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang