Laga sprickor i fram spoiler! HJÄLP?

VoS
9 januari 2008 · 76 Inlägg

Tjena! , är så att jag har fått tag på en aero front som var sprucken,
Jag har använt 2komp plastsvetsning och limmat ihop det , har testar alla spackeltyper jag har hemma dvs , glasfiberspackel , finspackel och plastspackel , men det spricker upp när man trycker till,  -Hur ska jag göra?  blir galen, har gjort om det flera gånger nu och får inte till det tongue Har även testat att "plastsvetsa" med lödkolv.

TFkarlsson Varningar. 36
9 januari 2008 · 1 200 Inlägg

Testa med nått lite mer elastiskt spackel. Finns att köpa lite överallt färghandeln, biltema osv. Det borde ju funka. Fast då kanske lacken spricker sen? Vet inte riktigt men nån får väll rätta mig om jag har fel smile

Senast redigerat av TFkarlsson (9 januari 2008)

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
FULLGAS Mångsysslare
9 januari 2008 · 303 Inlägg

Du får plastsvetsa enda som håller , snacka med din lokala lackerare dom brukar kunna göra sånt

Volvo C70 CAB "CHIFEN FEL MEN ENDÅ RÄTT" (2000)
engolf
9 januari 2008 · 3 235 Inlägg

Annars kan man ju bygga in metallplattor (på över och undersidan över sprickan), skruvar rakt igenom , sen slipa, spackla och lackera.

Thorsholm Svartrök
9 januari 2008 · 673 Inlägg

plastsvetsa och klä insidan med ett armeringsnät som du fäster med ett polyuretanlim

Jag har fel ibland... men inte ofta
Audi A4 1,9tdi "Svartrök" (1998)
VoS
9 januari 2008 · 76 Inlägg

Tack för tipsen!, Får testa imorgon , Finns det fler saker man kan göra så tipsa gärna isåfall

Speedman Bilvårdsexpert
9 januari 2008 · 663 Inlägg

engolf skrev:
Annars kan man ju bygga in metallplattor (på över och undersidan över sprickan), skruvar rakt igenom , sen slipa, spackla och lackera.

Men tjena! Är inte det att vara oseriös i allra högsta grad?

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com
Chrysler Pt cruiser "Bilpedantens lånebil" (2001)
YeahLow OutRage DriftTeam
9 januari 2008 · 181 Inlägg

du har inte plastsvetsat om du använt nåt 2K. Det är ett låtsas plastsvets lim! Det du kan gör är att använda  en riktig plastsvets o elastiskt spackel. Spricker bara själva färgen är det spacklet du bara behöver byta..

Zlizco
BMW E30 V8 Supercharger "OutRage DriftTeam" (1990)
VoS
10 januari 2008 · 76 Inlägg

Vilket lim ska man använda ? min plast känns "fet" och "flottig"   . hittade ett annat 2komp lim idag men det kan inte användas till "feta" plaster .

YeahLow OutRage DriftTeam
24 januari 2008 · 181 Inlägg

3M plastreps lim

Zlizco
BMW E30 V8 Supercharger "OutRage DriftTeam" (1990)
ST3N Bilplåtslagare
24 januari 2008 · 70 Inlägg

Jag har byggt ihop min stötfångare med hjälp av Terokal 9225 2komponents lim!
det är grymt hållbart och är flitigt använt vid plastrep.
Sätt alu nät med små hål, eller annat nät på baksidan.. slipa ordentligt och tvätta.  Glöm inte att använda plastprimer.. På framsidan i sprickorna skall du helst skära med kniv så det blir en V-formad spricka så limmet har mer att fästa i.. pressa ner limmet i sprickorna o sedan typ dra ut limmet bredvid sprickan som när du spacklar! Då skall det hålla bra!

YeahLow OutRage DriftTeam
27 januari 2008 · 181 Inlägg

ST3N skrev:
Jag har byggt ihop min stötfångare med hjälp av Terokal 9225 2komponents lim!
det är grymt hållbart och är flitigt använt vid plastrep.
Sätt alu nät med små hål, eller annat nät på baksidan.. slipa ordentligt och tvätta.  Glöm inte att använda plastprimer.. På framsidan i sprickorna skall du helst skära med kniv så det blir en V-formad spricka så limmet har mer att fästa i.. pressa ner limmet i sprickorna o sedan typ dra ut limmet bredvid sprickan som när du spacklar! Då skall det hålla bra!

instämmer helt på detta

Zlizco
BMW E30 V8 Supercharger "OutRage DriftTeam" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang