Köpråd: Honda CTR 03-05

lanred
4 november 2007 · 555 Inlägg

Eisenhut skrev:

lanred skrev:
förresten, de flesta bilarna på blocket är inte chippade, varför? inga chip som är bra?

Nej, finns inget chip på marknaden som fungerar ens i närheten så bra som det behövs. Itsfun chippet lirar väldigt dåligt ihop med avgas/filter och tar man dom två trimmen jämte varann så vinner avgas/filter. Itsfunchippet ger inte heller 26 hk i toppregistret utan i mellanregistret så du har väl en toppeffekt på runt 210 hk istället för orginal 200.

Just att öppna andningsvägarna på detta sättet gör väldigt mycket på CTR. Polaren bänkade sin till 217hk med Invidia avgas och AEM CAI. Med extraktorgrenrör och kattersättare var där många hästar till men exakt vet vi inte då vi aldrig bänkade efter den modden.

OK, men K-100 eller K-pro är det något att ha om man bara kör med avgas/filter/extraktorgrenrör ?

lanred
4 november 2007 · 555 Inlägg

JoKKe skrev:

lanred skrev:
förresten, de flesta bilarna på blocket är inte chippade, varför? inga chip som är bra?

Finns inga chip direkt vad jag vet...it´s fun har ett som ska ge 26 hk men det kan jag inte uttala mig om....de flesta trimmar nog med avgas, filter, grenrör, k-pro....dyrt o trimma sugis

Kan invidia avgas, AEM cai , DC grenrör, k-pro vara runt 230hästar? vad kostar ett sånt här mod om det inte sitter i bilen?

Senast redigerat av lanred (4 november 2007)

muPee One man army
4 november 2007 · 23 Inlägg

04 och framåt har blinkers i sidospeglarna big_smile mycket viktig detalj! För övrigt skön bil.. du kan köpa min om du vill, den är till salu.. tar din eclipse som inbyte big_smile haha

Kör om mig and it's on punk =o)
lanred
4 november 2007 · 555 Inlägg

Jaså, hittar inte den på blocket. Pris? helt orginal? miltal? är du första ägaren till bilen? PM mig!

Eisenhut
4 november 2007 · 1 827 Inlägg

K-100 och Kpro är utomordentliga sprut.

Du kan ju köra på en ok grundmapp som du både kan ladda hem från nätet eller som redan finns i sprutet. Annars så är det bästa ju att mappa efter dina mods.

AEM CAI, Grenrör med katters och catback samt Kpro är en underbar kombination på CTR.

Läs denna tråden för att veta mer:
http://www.hondaklubben.com/forum/index … opic=43427


EDIT: Vill du ha en bil som redan är färdig? Har allt det du vill ha SAMT coilovers och Diffad växellåda till ett sjukt bra pris för en 05 och vad man får med bilen.

http://www.hondaklubben.com/forum/index … opic=36906

Senast redigerat av Eisenhut (4 november 2007)

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
lanred
4 november 2007 · 555 Inlägg

Eisenhut skrev:
K-100 och Kpro är utomordentliga sprut.

Du kan ju köra på en ok grundmapp som du både kan ladda hem från nätet eller som redan finns i sprutet. Annars så är det bästa ju att mappa efter dina mods.

AEM CAI, Grenrör med katters och catback samt Kpro är en underbar kombination på CTR.

Läs denna tråden för att veta mer:
http://www.hondaklubben.com/forum/index … opic=43427

Är inte katersättare olagligt? vill helst inte åka på en fet smäll.

CTR-Jante
4 november 2007 · 301 Inlägg

lanred skrev:

JoKKe skrev:

lanred skrev:
förresten, de flesta bilarna på blocket är inte chippade, varför? inga chip som är bra?

Finns inga chip direkt vad jag vet...it´s fun har ett som ska ge 26 hk men det kan jag inte uttala mig om....de flesta trimmar nog med avgas, filter, grenrör, k-pro....dyrt o trimma sugis

Kan invidia avgas, AEM cai , DC grenrör, k-pro vara runt 230hästar? vad kostar ett sånt här mod om det inte sitter i bilen?

Det ger runt 230 ja..

invidia avgas= 3000-4000 beg.
AEM cai = 1000-2000 beg.
DC grenrör= 3500-4500 beg.
k-pro = 10000-12000 nytt..
Sen måste du mappa din k-pro nu med å det kostar ca 3000-5000..
Om du inget gör det själv med en dator.. men det är svårt att få det 100% bra då..

Volkswagen Passat "Sportscombi" (2020)
CTR-Jante
4 november 2007 · 301 Inlägg

lanred skrev:

Eisenhut skrev:
K-100 och Kpro är utomordentliga sprut.

Du kan ju köra på en ok grundmapp som du både kan ladda hem från nätet eller som redan finns i sprutet. Annars så är det bästa ju att mappa efter dina mods.

AEM CAI, Grenrör med katters och catback samt Kpro är en underbar kombination på CTR.

Läs denna tråden för att veta mer:
http://www.hondaklubben.com/forum/index … opic=43427

Är inte katersättare olagligt? vill helst inte åka på en fet smäll.

Jo det är det.. kommer ej genom besiktningen med det..
Även om du kör med Dc sport Grenrör 4-2-1 är inte godkänt.

Volkswagen Passat "Sportscombi" (2020)
lanred
4 november 2007 · 555 Inlägg

Eisenhut skrev:
K-100 och Kpro är utomordentliga sprut.

Du kan ju köra på en ok grundmapp som du både kan ladda hem från nätet eller som redan finns i sprutet. Annars så är det bästa ju att mappa efter dina mods.

AEM CAI, Grenrör med katters och catback samt Kpro är en underbar kombination på CTR.

Läs denna tråden för att veta mer:
http://www.hondaklubben.com/forum/index … opic=43427


EDIT: Vill du ha en bil som redan är färdig? Har allt det du vill ha SAMT coilovers och Diffad växellåda till ett sjukt bra pris för en 05 och vad man får med bilen.

http://www.hondaklubben.com/forum/index … opic=36906

Tråden gav ganska många svar. Bra tråd !

Helst en bil som redan är färdig eftersom jag inte kan göra något själv. Den var mycket intressant. Har två andra intressanta också med den mod som jag kan tänka mig ha.

Det är dessa två annars
http://www.blocket.se/vi/13263264.htm?ca=23_16_s
http://www.blocket.se/vi/13989036.htm?ca=23_16_s

Senast redigerat av lanred (4 november 2007)

lanred
4 november 2007 · 555 Inlägg

CTR-Jante skrev:

lanred skrev:

JoKKe skrev:

Finns inga chip direkt vad jag vet...it´s fun har ett som ska ge 26 hk men det kan jag inte uttala mig om....de flesta trimmar nog med avgas, filter, grenrör, k-pro....dyrt o trimma sugis

Kan invidia avgas, AEM cai , DC grenrör, k-pro vara runt 230hästar? vad kostar ett sånt här mod om det inte sitter i bilen?

Det ger runt 230 ja..

invidia avgas= 3000-4000 beg.
AEM cai = 1000-2000 beg.
DC grenrör= 3500-4500 beg.
k-pro = 10000-12000 nytt..
Sen måste du mappa din k-pro nu med å det kostar ca 3000-5000..
Om du inget gör det själv med en dator.. men det är svårt att få det 100% bra då..

Jo tack för svaret, men läste också vad det kostade för en kille i hondaklubben tråden och det var väl något liknande.

lanred
4 november 2007 · 555 Inlägg

CTR-Jante skrev:

lanred skrev:

Eisenhut skrev:
K-100 och Kpro är utomordentliga sprut.

Du kan ju köra på en ok grundmapp som du både kan ladda hem från nätet eller som redan finns i sprutet. Annars så är det bästa ju att mappa efter dina mods.

AEM CAI, Grenrör med katters och catback samt Kpro är en underbar kombination på CTR.

Läs denna tråden för att veta mer:
http://www.hondaklubben.com/forum/index … opic=43427

Är inte katersättare olagligt? vill helst inte åka på en fet smäll.

Jo det är det.. kommer ej genom besiktningen med det..
Även om du kör med Dc sport Grenrör 4-2-1 är inte godkänt.

Är det svårt att byta grenrör? vad kostar det om man lämnar in det för byte?

fish Allfixare
4 november 2007 · 1 475 Inlägg

Köp min. du får den till bra pris. Och du får ingen snabbare CTR för de pengar jag begär. 2 ägare, mycket påkostad. K-100, JDM låda (diff å tätare utväxling) Andra kammar, insug, filter, avgas, mappad osv. Spoon fjädrar, JDM krängare, Ingalls camber justering, 2 upps Rota fälgar mm. Kenwood dubbel din touchscreen DVD. Finns info på min sida. PM,a om du är intresserad! Mvh Fisken.

Senast redigerat av fish (4 november 2007)

Eisenhut
4 november 2007 · 1 827 Inlägg

lanred skrev:

CTR-Jante skrev:

lanred skrev:

Är inte katersättare olagligt? vill helst inte åka på en fet smäll.

Jo det är det.. kommer ej genom besiktningen med det..
Även om du kör med Dc sport Grenrör 4-2-1 är inte godkänt.

Är det svårt att byta grenrör? vad kostar det om man lämnar in det för byte?

Nej, det är inte svårt, men enligt mig underlättar det ofantligt mycket med lyft då grenröret sitter på "baksidan" av motorn framifrån sett. Därför får du ta allting underifrån. Har du lyft tar det en timme max att byta. Lätt värt att göra två gånger om året för att få åka med mer effekt och ett skönare ljud.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
lanred
4 november 2007 · 555 Inlägg

Jodå, jag har tillgång till lyft dygnet runt men vet fortfarande inte hur man ska göra. Får väl lära känna några honda mekaniker som kan lära en basics.

Eisenhut
4 november 2007 · 1 827 Inlägg

Det finns några Delsol killar som hänger i Ängelholm. Dom är kunniga också så fråga dom om dom vill hjälpa till. Dock så är ett grenrörsbyte ganska basic att göra så det behövs inga speciella Hondakunskaper för det.

Annars så har vi garage utanför Kävlinge där det hade kunnat fixas. Tror inte det hade blivit några större summor.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
lanred
4 november 2007 · 555 Inlägg

Eisenhut skrev:
Det finns några Delsol killar som hänger i Ängelholm. Dom är kunniga också så fråga dom om dom vill hjälpa till. Dock så är ett grenrörsbyte ganska basic att göra så det behövs inga speciella Hondakunskaper för det.

Annars så har vi garage utanför Kävlinge där det hade kunnat fixas. Tror inte det hade blivit några större summor.

Ska ha det i baktanke när jag väl har det problemet.

MickeW
30 januari 2008 · 24 Inlägg

-04 och -05 har xeon ljus också. Och så ska dom ha en spärr så backen ej går att få i när man kör.

Takashi Got VTEC?
30 januari 2008 · 1 593 Inlägg

Blir det nån CTR nu då när Eclipsen är såld? big_smile

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
Bjork OEM <3
30 januari 2008 · 6 957 Inlägg

Ja bryter in lite i tråden oxå smile
Är VÄLDIGT sugen på en CTR 04-05, men är den värd 150k?
Hur är de med komforten, folk ja pratat med sa att den existerar inte, ja pendlar
5 mil om dagen till jobbet, så ja kanske ska lägga planerna på is?

Hur dyr är försäkring å skatten?

Mvh

OEM <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang